Bapa Neraka: Rogol Anak 105 Kali, Dipenjara 1052 Tahun Dengan Sebatan Maksimum

 

Mahkamah Sesyen Klang hari ini menjatuhkan hukuman penjara 1,050 tahun dan sebatan maksimum 24 kali ke atas seorang lelaki.

Hakim M Kunasundary menjatuhkan hukuman berkenaan ke atas lelaki berusia 33 tahun itu selepas dia mengaku bersalah merogol anak perempuan tirinya sebanyak 105 kali dalam tempoh dua tahun.

Mahkamah memerintahkan tertuduh menjalani hukuman penjara 10 tahun dan dua sebatan bagi setiap pertuduhan dan kesemua hukuman penjara itu berjalan secara berasingan bermula dari tarikh dia ditangkap, 20 Jan lalu.

Kunasundary dalam penghakimannya berkata kesalahan yang dilakukan tertuduh sangat serius dan mengambil kira jumlah pertuduhan yang dikenakan, mahkamah menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan dua sebatan bagi setiap pertuduhan.

Kesemua 105 pertuduhan ke atas tertuduh dibacakan satu persatu oleh jurubahasa mahkamah pada prosiding hari ini yang berlangsung hampir lima jam, bermula dari 2.45 petang hingga 7.30 malam.

Hakim itu berkata kesalahan yang dilakukan tertuduh adalah keji dan amat berat serta memalapkan hidup seorang kanak-kanak.

“Saya harap kamu insaf dalam penjara. Kamu tidak sepatutnya melakukan sesuatu yang ganas walaupun hukuman yang diberikan adalah hukuman minimum, namun mahkamah berasakan memadai dengan mengambil kira jumlah pertuduhan yang dikenakan terhadap kamu,” katanya.

Masukkan Jari Dalam Kemaluan Cucu Tiri, Datuk Dipenjara 8 Tahun 4 Sebatan

Mengikut 105 pertuduhan, lelaki yang tidak bekerja itu didakwa merogol anak tirinya di sebuah rumah di Sungai Way, Petaling Jaya, Selangor sejak 5 Jan 2018 hingga 24 Feb 2020.

Dia didakwa mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara minimum 10 tahun dan maksimum 30 tahun serta sebat.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Nurul Qistini Qamarul Abrar memohon hukuman pemenjaraan berat dan sebatan maksimum dikenakan terhadap tertuduh dengan mempertimbangkan faktor kepentingan awam.

“Mangsa dalam kes ini berumur 12 tahun semasa mula-mula dirogol oleh tertuduh dan dia dirogol selama dua tahun sebanyak 105 kali.

“Tertuduh sepatutnya bertanggungjawab membela mangsa namun dia merosakkan harga dirinya. Akibat daripada perbuatan tertuduh akan menyebabkan trauma seumur hidup kepada mangsa sepanjang hayat,” katanya yang mengendalikan kes bersama Timbalan Pendakwa Raya Mohamad Afiq Zuber.

Nurul Qistini berkata kes merogol anak dalam jagaan merupakan kesalahan yang amat keji dan terkutuk serta dipandang serius oleh segenap masyarakat tidak kira agama apa sekalipun.

Perbuatan tertuduh diibaratkan sebagai haruan makan anak yang menjadi perhatian serius masyarakat umum yang bertentangan bukan sahaja dari segi undang-undang malahan ditegah oleh agama.

Dia turut memohon hukuman berjalan secara berasingan bagi setiap pertuduhan.

Tertuduh yang tidak diwakili peguam tidak mengemukakan sebarang rayuan bagi mengurangkan hukuman.

Berdasarkan fakta kes, ibu mangsa bercerai dengan bapa mangsa pada 2015 sebelum wanita terbabit berkahwin pula dengan tertuduh pada Nov 2016.

Semasa kejadian, hanya mangsa dan tertuduh berada di dalam rumah. Mangsa tidak pernah menceritakan kejadian itu kepada sesiapa kerana diugut dan dipukul tertuduh.

Kanak-kanak itu hanya menceritakan kejadian tersebut apabila ibunya membawa dia dan adik perempuan ke rumah ibu saudara mereka.

– Bernama

Penjara 64 tahun akibat seks ganas terhadap isteri, termasuk guna zakar palsu

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker