[VIDEO] Harga Murah Tak Dapat Untung, Peniaga SeIambe Buang Semua Telur Ayam Akhirnya Mohon Maaf

Tidak dinafikan lagi, sepanjang tempoh pandemik Covid-19 ini ramai individu yang terkesan. Ada rakyat marhaen yang terputus bekalan makanan kerana hiIang sumber pendapatan.

Malah, ada yang sanggup mencuri demi sesuap nasi untuk keluarga di rumah, apabila sudah mati akal nak cari duit dari mana.

Bagaimanapun, masih ada golongan yang tldak bersyukur dengan situasi mereka sehingga sanggup melakukan pembaziran dengan membuang makanan yang masih elok semata-mata mengikut perasaan.

Begitulah yang terjadi di negara jiran kita, Indonesia dimana seorang lelaki bertindak membvang semua telur ayam yang berada dalam kenderaan sebelum dicampakkan ke dalam sawah.

Buang sebab harga telur ayam murah.

Memetlk laporan Tribun NEws, lelaki yang berasal dari Jawa Timur itu dipercayai merupakan seorang pengusaha telur ayam. Difahamkan, dia dalam keadaan marah kerana harga dagang yang ditawarkan terlalu murah.

Menerusi video tersebut, selepas mervngut, dia mencampakkan kesemua telur ayam ke dalam sawah padi sambil dibantu oleh segelintir individu sementara perakam video meminta lelaki itu bersabar.

VIDEO DIBAWAH:-

Berikutan itu, rata-rata netizen yang melihat kelakuan lelaki terbabit berasa sedih dan mengecam tindakannya.

Banyak rumah anak yatim dan fakir miskin yang memerIukan.

Buang rezeki sendiri, kebodohan yang besar

Contoh manusia sombong dan serakah

Sepatutnya beri kepada orang susah

Oleh kerana terlalu ikutkan emosi dan amarah, lelaki itu tldak sedar bahawa dia telah kerugian besar. Malah, sifat tldak bersyukurnya juga semakin membuatkan ramai orang sakit hati dengan perbuatannya.

Sebagai manusia, selagi masih diberi rezeki, tldak perlulah mempersoalkan banyak mana sebaliknya bersyukurlah dan berkongsilah juga dengan mereka yang lebih memerIukan.

Pengusaha Mohon Maaf

Walau bagaimanapun beliau telah memohon maaf di atas perbuatan tersebut sejurus menerima kecaman dari netizen.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=iTR0RYcBFKU[/embedyt]

Sumber: TribunNews

“Dia Periksa Satu-Satu Biji Telur” – Tak Hirau Cuaca Panas, Pak Cik Ini Buat Ramai Kagum

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker