Bekas Menteri Kewangan pun dihidangkan air Evian – Najib

Bekas Menteri Kewangan pun dihidangkan air Evian – Najib

DAP takde isu lain ke?

Dulupun, Menteri Kewayangan juga dihidangkan air berjenama dengan harga RM4.50 itu dalam mesyuarat kementerian dia biarpun dia asyik ratib kerajaan sudah bankrap masa itu.



Paling penting ialah kerajaan telahpun turunkan harga ayam dari lebih RM10.50 ke RM9.50, ke RM9.30, ke RM9.10 dan kini ke RM8.90 dengan kombinasi skim harga kawalan dan subsidi kepada penternak.

Bagaimanapun, saya harap kerajaan akan kotakan janji untuk memberi subsidi kepada penternak dan tidak lewat membayar agar penternak tidak terus tanggung kerugian susulan kenaikan kos dedak, pengangkutan dan elektrik berikutan gangguan lockdown seluruh dunia.

Sebab siapa yang nak ternak jika terpaksa menjual pada harga yang lebih rendah berbanding harga pengeluaran. Ini asas ekonomi.

Jika penternak tidak dibayar maka kita ada risiko bekalan ayam dan telur akan terputus seperti amaran saya bulan April dan September lalu.



“Bekas perdana menteri itu menegaskan, tindakan terbabit hanya akan menyebabkan kekurangan bekalan ayam kerana pengusaha ladang ternakan akan berasa terbeban kerana terpaksa menjual ayam pada harga lebih murah berbanding harga pengeluaran.

Justeru katanya, komitmen Kementerian Kewangan (MOF) untuk mencari kaedah terbaik bagi menstabilkan harga ayam di pasaran, termasuk melihat sama ada sistem subsidi kepada penternak perlu dilaksanakan,”

NOTA kepada Mkini: Jenama itu ialah “Evian” – bukan :Elvian”.

NAJIB RAZAK



Bekas Menteri Kewangan pun dihidangkan air Evian – Najib


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Keluarga Pelakon Ezzaty Abdullah Ada Dalam Kereta Api Terbakar Di Kelantan, Dukung Nenek Sekali



Lelaki cedera dibelasah kekasih gelap isteri

Wanita dihimpit lelaki tunjuk kemaluan ketika menunggang motosikal [VIDEO]



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker