Giliran Ku Li positif Covid-19

Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah positif Covid-19 dan kini dirawat di Pusat Perubatan Universiti Malaya.

Astro Awani memetik sumber yang mengatakan bahawa ketua majlis penasihat Umno itu berada dalam keadaan stabil dan tidak mengalami komplikasi.

“Tengku Razaleigh menjalani ujian saringan baru-baru ini dan keputusannya disahkan positif.



“Beliau kini di PPUM dan berada dalam keadaan stabil,” kata sumber seperti dipetik dalam laporan itu.

Sumber juga berkata, Tengku Razaleigh atau dikenali sebagai Ku Li merupakan kontak rapat Adun Nenggiri Ab Aziz Yussof yang baru-baru ini diuji positif Covid-19.

Astro Awani juga melaporkan bahawa pembantu Tengku Razaleigh Lokman Abdul Ghani turut diuji positif Covid-19 dan dirawat di Hospital Kuala Lumpur.

Pada 9 Jan, Aziz diuji positif Covid-19 bersama Ketua Pemuda Umno Gua Musang, Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani.



Kedua-duanya pernah terlibat dalam beberapa usaha bantuan banjir minggu lalu di Kampung Jeram Tekoh, Kampung Bertam Baru dan Kampung Pasir Tumbuh, Gua Musang di Kelantan.

Sementara itu, Tengku Razaleigh dilaporkan menjadi kontak rapat Aziz berdasarkan kehadiran mereka dalam taklimat yang akan diadakan di Kuala Lumpur minggu lalu.

Berdasarkan media sosial Tengku Razaleigh, dia telah menghadiri dua acara dalam 14 hari terakhir – yang merupakan tempoh inkubasi virus koronavirus.

Pada 2 Januari, dia menghadiri perjumpaan perwakilan Umno Gua Musang dan pada 4 Januari, dia membuat wawancara langsung di rumahnya dengan Astro Awani.



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker