Khabib bersumpah di atas kubur bapa

Khabib Nurmagomedov tidak mungkin bertarung semula selepas bersumpah di atas kubur bapanya bahawa dia akan kekal bersara, menurut jaguh lightweight UFC, Charles Oliveira.

Demi menunaikan janji kepada ibunya, ‘The Eagle’ mengumumkan persaraan selepas menewaskan Justin Gaethje di UFC 254 pada Oktober lalu.

Abdulmanap Nurmagomedov yang meninggal dunia susulan komplikasi Covid-19 memainkan peranan penting dalam membantu anaknya memegang rekod 29-0.

Tetapi Oliveira yang akan berdepan Tony Ferguson pada Sabtu ini percaya sebarang usaha membawa Khabib keluar daripada persaraan adalah sia-sia.

”Seseorang beritahu, dia bersumpah di atas kuburnya bahawa dia tidak akan bertarung lagi,” kata Oliveira kepada MMA Fighting.

”Jika ia benar, tidak mungkin dia akan kembali. Jika dia kembali, dia mengingkari janji kepada dirinya sendiri dan ayahnya. Dia tidak akan kembali, ia sudah tamat.”

Presiden UFC, Dana White enggan percaya salah seorang atlet terhebat dalam sukan itu akan bersara begitu sahaja selepas mencapai kemahsyuran.

Dia mendedahkan rancangannya untuk berunding dengan Khabib walaupun perlu menyediakan habuan sembilan angka untuk memujuk juara lightweight itu. HM

Khabib mungkin kembali beraksi

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker