Punca 3 jurulatih ‘dibuang’

 

KUALA LUMPUR: Ketiadaan keputusan cemerlang antara faktor yang menyaksikan kontrak tiga jurulatih badminton kebangsaan, Rosman Razak, Chin Eei Hui dan Wong Pei Tty tidak disambung.

Pengarah Kejurulatihan Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Wong Choong Hann berkata, keputusan itu dibuat selepas penilaian menyeluruh dilakukan berdasarkan pencapaian sejak tahun lalu.

Katanya, dia sudah bertemu dengan semua jurulatih terbabit dan keputusan itu bukanlah sesuatu yang mengejutkan yang mana Rosman dan Eei Hui turut memiliki perancangan yang tersendiri.

“Tidak dinafikan, mereka sudah memberi sumbangan yang besar kepada badminton negara tetapi keputusan ini perlu dilakukan bagi kita melangkah ke hadapan.

“Penilaian sudah dilakukan dengan melihat semua aspek dan mereka dilihat tidak memberi impak seperti yang diharapkan kepada pasukan,” katanya.

Rajagobal sah ketua jurulatih Brunei

Semalam, BAM mengesahkan Rosman, Eei Hui dan Pei Tty tidak lagi berada dalam struktur kejurulatihan skuad kebangsaan apabila kontrak mereka yang tamat hujung bulan ini tidak disambung.

Rosman ketika ini menggalas tugas sebagai jurulatih beregu lelaki manakala Eei Hui dan Pei Tty bersama skuad beregu wanita negara.

Ketiadaan Eei Hui dan Pei Tty menyaksikan kem skuad beregu wanita kini hanya dibimbing ketua jurulatih, Chan Chong Ming.

Justeru, Choong Hann berkata, kemungkinan besar badan induk itu akan melantik seorang jurulatih bagi membantu Chong Ming.

“Perkara ini dalam perbincangan dan kami akan maklumkan apabila sudah buat keputusan,” katanya.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker