Amat bahaya kalau saya dedahkan alasan letak jawatan – Pan Gon

Amat bahaya kalau saya dedahkan alasan letak jawatan – Pan Gon

KETUA Jurulatih Malaysia, Kim Pan Gon mengesahkan bahawa beliau meletakkan jawatan berkuat kuasa serta-merta, hari ini.

Pan Gon memberi alasan keputusan yang sudah difikirkan selepas Harimau Malaya bertemu Taiwan itu bersifat peribadi dan tidak boleh didedahkan.



Beliau pada masa sama meminta maaf sekiranya keputusan tersebut mengecewakan ramai pihak khusus Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Ultras Malaya dan rakyat Malaysia.

Turut tidak ketinggalan ucapan terima kasih beliau kepada kerajaan Malaysia khususnya Menteri Belia dan Sukan, Hannah Yeoh yang tidak pernah putus asa memberi sokongan kepadanya.

“Hari ini saya mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan sebagai Ketua Jurulatih Malaysia atas komitmen peribadi. Saya memohon maaf sekiranya keputusan ini mengecewakan ramai pihak.

“Sejak saya tiba pada 2022, rakyat Malaysia menyambut saya dengan baik dan ini adalah satu perjalanan yang sangat indah bagi saya.



“Pada Jun 2022 kita sama-sama meraikan kejayaan Malaysia layak ke Piala Asia untuk kali pertama sejak 23 tahun lalu dan sejak itu ranking FIFA kita meningkat ke-130 dan seri dengan Korea Selatan.

“Saya bercakap dengan Presiden (FAM) segala-galanya (hasrat untuk melepaskan jawatan), perkara yang saya tidak boleh dedahkan kepada anda (wartawan) di sini, sangat bahaya,” katanya dalam sidang media khas di Wisma FAM, hari ini.

Tempat Pan Gon bakal diisi pembantu jurulatih, Pau Marti Vicente sebagai pemangku ketua jurulatih dibantu seorang lagi pembantu jurulatih, E Elavarasan.

Pan Gon memberitahu Vicente merupakan seorang jurulatih yang berada pada kedudukan tinggi dalam sukan bola sepak dan boleh membantu Malaysia meningkatkan momentum permainan.



Malah, beliau juga percaya sudah meninggalkan struktur serta skuad yang baik dan penggantinya mampu menggalas tugas untuk memimpin Harimau Malaya.

Keupayaan Vicente bakal diuji menerusi kejohanan Pestabola Merdeka 2024 Edisi Ke-43 yang bakal dijalankan pada bulan September depan. BH

Amat bahaya kalau saya dedahkan alasan letak jawatan – Pan Gon

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Nora Danish tak kisah Nedim bersama wanita lain

Promosi produk berbaur lucah, Neelofa masih enggan mengulas



Raghad dakwa dihalang masuk rumah, kubur arwah suami tidak dijaga

Bella Astillah dikecam berpakaian seksi ketika dalam iddah (Video)



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker