Mahathir minta Anwar bawa balik berbilion duit curi

Mahathir minta Anwar bawa balik berbilion duit curi

Dr Mahathir Mohamad secara sinikal berkata dia bersedia untuk menderma berbilion ringgit yang dia dituduh curi tetapi meminta mendapatkan bantuan Perdana Menteri Anwar Ibrahim memberitahu lokasi wang itu.

Kata Mahathir, memandangkan dia tidak pernah melihat duit berkenaan dan tidak tahu lokasinya, dia berharap Anwar dapat memberi sedikit penjelasan.



“Kata Anwar orang yang mencuri duit berbilion hendaklah bawa balik duit ini dan bantu orang Melayu yang miskin. Saya sanggup bawa balik 100 peratus duit yang dikatakan ada pada saya dan derma semuanya kepada orang miskin.

“Tetapi Anwar kenalah beritahu kepada saya di mana duit ini berada,” katanya dalam catatan di media sosial petang ini.

Ahli politik berusia 98 tahun itu juga berkata jika wang yang didakwa itu berada di Switzerland, dia sanggup pergi bersama Anwar ke negara itu.

“Jika ada akaun, saya akan keluar semua duit dan bawa balik ke Malaysia. 100 peratus dari duit ini jika ada akan diberi kepada orang Melayu.



“Tetapi jika tidak ada akaun saya di bank atau di mana-mana sanggupkah Anwar menjawab dalam mahkamah akan asas dakwaan bahawa saya memiliki berbilion ringgit wang kerajaan yang saya curi?

“Jika tidak sanggup berhenti dari membuat tuduhan yang tidak berasas,” tambahnya.

Pada April, Ketua Pesuruhjaya SPRM Azam Baki mendedahkan bahawa Mahathir sedang disiasat manakala anak lelakinya, Mukhriz dan Mirzan, telah diberikan notis untuk mengisytiharkan aset mereka selama beberapa dekad.

Semalam, Azam berkata tarikh akhir untuk Mukhriz dan Mirzan mengisytiharkan harta mereka telah dilanjutkan.



Pada Mei tahun lalu, Anwar, yang telah disaman kerana memfitnah oleh Mahathir, berkata pemimpin Malaysia terdahulu tidak sepatutnya menyalahgunakan kedudukan mereka untuk memperkayakan diri atau saudara mereka.

Perdana menteri berkata pemimpin-pemimpin ini harus berkongsi separuh kekayaan mereka dengan orang Melayu untuk membantu masyarakat. Mk

Mahathir minta Anwar bawa balik berbilion duit curi

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Isham syok sendiri, nama tak masuk dalam buku pun

7 wakil rakyat Bersatu terus ‘buat bodoh’



Puntianak bertenggek ‘teman’ pengendali jengkaut (Video)

Yang cabul sepupu itu cucu saya – Khadijah Ibrahim



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker