Kerajaan tidak akan hilang undi dan sokongan jika lebih adil pada Najib dengan pastikan Zeti dan Nazlan didakwa

Berikan perbicaraan yang adil pada Najib

Oleh Norzahira

RAKYAT tidak buta dan pekak. Mereka melihat bagaimana Datuk Seri Najib menjadi mangsa penganiayaan musuh politik yang bertuhankan nafsu serakah.

Menurut penganalisis politik, Anwar dan Zahid (kerajaan PH+BN+GPS) telah gagal meningkatkan sokongan Melayu selepas lebih 3 bulan menjadi kerajaan.



Berdasarkan 71% responden Melayu di Semenanjung Malaysia, 51% daripada keseluruhan responden tidak berpuas hati dengan kerajaan.
Hanya 25% daripada jumlah responden, 15% Melayu dan 38% Cina gembira dengan kerajaan perpaduan sekarang.

Timbul keraguan keupayaan Anwar dan Zahid menghalang kemaraan PN-PAS.

Ternyata hanya ada seorang pemimpin dalam BN yang cukup gigih dengan rekod prestasi yang telah terbukti, berpendirian sederhana, tidak gentar dan mempunyai aura yang boleh menghentikan kemaraan PN. Beliau merupakan satu-satunya orang yang telah terbukti mampu menghadapi saingan secara bersendirian.

Pemimpin hebat ini merupakan individu yang paling ditakuti oleh Madey, Midin dan PN. Beliau adalah Datuk seri Najib Tun Razak.



Beliau juga merupakan individu yang mempunyai rasa hormat dan kesetiaan yang cukup tinggi mampu menenangkan dan memperbaiki kegawatan semasa dalam UMNO untuk memastikan perkongsian kerajaan yang sedang memerintah berjalan dengan lebih baik dalam 6 pilihan raya negeri akan datang.

Aura beliau mampu menarik orang ramai ke mana sahaja beliau pergi termasuk di Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Kerajaan sekarang tidak akan kehilangan undi dan sokongan jika mereka dilihat lebih adil kepada Najib dengan memastikan mereka yang dilindungi seperti Zeti dan Nazlan didakwa.

Asas sokongan bukan Melayu dan Melayu bandar mungkin sedikit merosot tetapi akhirnya mereka akan tetap memberikan undi mereka kepada PH kerana mereka jijik dan takut dengan alternatif, PAS-PN.



Sebaliknya, kerajaan sekarang mungkin mendapat lebih banyak undi dan penghormatan daripada orang Melayu di seluruh negara dan daripada penyokong Najib dalam UMNO jika mereka dilihat lebih adil kepada Najib.

Kehadiran Najib boleh meningkatkan sokongan bukan Melayu juga seperti yang ditunjukkan dalam pilihan raya negeri Melaka dan Johor di mana kempennya membantu BN memenangi lebih banyak undi bukan Melayu sehingga MCA boleh mengalahkan DAP dalam dua kerusi majoriti Cina.

Tamatkan ketidakadilan dan bebaskan Najib sekarang sebelum terlambat, sebelum kerajaan Perpaduan gagal.

Jika kita amati analisis di atas, memang benar, Najib merupakan satu-satunya pemimpin yang mampu menyelamatkan Malaysia yang berada dalam kegawatan ekonomi sangat teruk. Beliau mempunyai aura dan keupayaan untuk pastikan “Government of the day” menang di enam Pilihan Raya Negeri kelak. Dan paling penting, pemimpin hebat ini hanya minta diberi perbicaraan yang adil. Hentikan penganiayaan politik terhadap beliau.



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker