Komen Buruk Ketika ‘Live’ Sidang Media Pemimpin? Hati-hati! Anda Sedang Dipantau

Tidak siapa boleh halang anda untuk meluahkan kemarahan ataupun kecewa, tetapi menghina pemimpin negara dan seluruh bangsa tetap dianggap sebagai jenayah.

Halaman Facebook Info Roadblock JPJ / POLIS nampaknya telah mendedahkan beberapa nama akaun Facebook yang dianggap biadab. Mereka dilihat meninggalkan komen yang benar-benar melanggar undang-undang. Kata-kata mereka seolah-olah tidak sensitif dan menghina.

Info Roadblock JPJ / POLIS menulis,

“Jangan ingat admin x pantau setiap komen korang..berhemah,berakhlak dan beradab la kita..jangan jari jemari laju sgt taip tanpa fikir kesan yang akan datang…anak bangsa pada masa akan datang bermula dari kita sendiri yang menjadi tauladan”- tulis di Facebook.



Salah satu komen dijumpai semasa kemas kini situasi Covid-19 Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah semalam, 6 Oktober.

Komen tidak bermoral dan perkauman seperti itu hanya menimbulkan ketegangan dan boleh merosakkan keharmonian kaum yang kita ada di negara kita. Selain itu, menghina pemimpin negara kita jelas merupakan suatu kesalahan yang tak boleh di pandang ringan.



Kami benar-benar berharap pihak berkuasa meneliti perkara ini dan agar rakyat Malaysia mengetahui bahawa jika anda tidak mempunyai apa-apa yang baik untuk dikatakan, lebih baik anda diam sahaja.

Sumber : Info Roadblock JPJ / POLIS

Kredit : Murai



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker