Khabar angin cuba pecah belahkan kerajaan – Ismail Sabri

BERA – Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menafikan khabar angin bahawa beliau akan dilantik sebagai perdana menteri interim dalam mengatasi kekalutan politik negara pada masa ini.

Beliau menyifatkan khabar angin yang berkemungkinan cuba memecahbelahkan itu tidak perlu dilayan sebaliknya tumpuan diberikan kepada rakyat yang terkesan akibat pandemik Covid-19.

“Itu khabar angin, lagi pun saya difahamkan dalam Perlembagaan Persekutuan tidak ada istilah interim, perdana menteri interim, kerajaan interim itu tidak ada dalam perlembagaan.

“Tindakan kita sebenarnya adalah untuk mendamaikan, bagi saya dalam keadaan hari ini tindakan paling baik adalah menyejukkan, mendamaikan keadaan bukan terlibat melaga-lagakan dan memecahbelahkan,”katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan bakul makanan kepada lima buah kampung di Masjid al-Muttaqin Kampung Charuk Puting di sini, hari ini.

Baru-baru ini beberapa portal media melaporkan Ismail Sabri dikatakan mempunyai sokongan kuat, termasuk daripada kalangan ahli kabinet untuk dilantik sebagai perdana menteri interim yang mana rundingan mengenai perkara itu dikatakan sedang berjalan di peringkat kepimpinan Perikatan Nasional.

Menurut Ismail Sabri, pada masa ini bukanlah masa sesuai untuk berlaku perpecahan kerana setiap pemimpin mempunyai tanggungjawab besar bagi membantu rakyat yang sedang menghadapi situasi sukar pandemik Covid-19.

“Rakyat susah, saya bagi bakul makanan hari ini kerana (rakyat) ada masalah, kerajaan difahamkan sudah beri lebih dua juta bakul makanan kepada rakyat. Kenapa tidak fokus kepada isu rakyat dan yang paling penting Covid-19 ini selesai,”ujarnya.-K! ONLINE

Khabar angin cuba pecah belahkan kerajaan – Ismail Sabri

 


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Lelaki Britain tikam sembilan ekor kucing

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker