Kenderaan PM dilihat keluar dari kediaman

Kenderaan PM dilihat keluar dari kediaman. Kenderaan dipercayai membawa Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat keluar dari kediamannya di Bukit Damansara di sini pada jam 3.40 petang Sabtu.

Kenderaan jenis Toyota Vellfire berwarna hitam itu keluar dengan sebuah kereta pengiring polis.

Sejak Khamis, kediaman peribadi Muhyiddin menjadi tumpuan pengamal media bagi membuat liputan perkembangan terkini politik negara susulan pembatalan Ordinan Darurat pada Isnin lalu.

Tinjauan Sinar Harian di lokasi pada Sabtu mendapati suasana di hadapan kawasan kediaman Muhyiddin di sini tenang tanpa ada sebarang pergerakan keluar masuk mana-mana pemimpin politik mahupun kerajaan.

Hanya sebuah kenderaan jenis Toyota Vellfire putih dengan nombor pendaftaran Sarawak berserta plat menteri dilihat melewati pondok kawalan perumahan tersebut sekitar jam 10.40 pagi.

Kereta berkenaan diiringi sebuah lagi kenderaan yang tertera tulisan setiausaha politik. Kenderaan berkenaan meninggalkan kediaman Muhyiddin kira-kira dua jam kemudian.

Khamis lalu, Istana Negara dalam satu kenyataan memaklumkan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menzahirkan rasa dukacita dengan kenyataan yang dibuat kerajaan di Parlimen berhubung pembatalan Ordinan Darurat.

Seri Paduka Baginda menegaskan bahawa permohonan pembatalan semua Ordinan Darurat berkuat kuasa pada 21 Julai telah dilakukan secara tergesa-gesa tanpa pembentangan di Parlimen dan kenyataan yang bercanggah serta mengelirukan di Parlimen.

Kenderaan PM dilihat keluar dari kediaman


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Zahid nyatakan UMNO kekal sokong PN namun gesa Muhyiddin berundur

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker