Najwan Halimi dipecat sebagai Ketua Pemuda PKR Selangor

Najwan Halimi dipecat sebagai Ketua Pemuda PKR Selangor

Najwan Halimi dipecat sebagai ketua Pemuda PKR Selangor hari ini.

Beliau yang juga ADUN Kota Anggerik mengesahkan perkara itu dan memaklumkan menerima surat pemecatannya pada 11 pagi hari ini yang berkuat kuasa serta-merta.

“Saya terima surat tapi bukan pemecatan daripada parti tapi pemecatan jawatan ketua Pemuda PKR negeri daripada setiausaha pusat (Ahmad Syukri Che Ab Razab).

“Pelantikan saya sebagai ketua Pemuda PKR Selangor itu adalah hak prerogatif pusat dan saya terima keputusan itu, saya tetap menumpukan khidmat saya sebagai ADUN dan dalam masa sama tetap memperkuatkan parti di Selangor,” katanya menurut laporan Harian Metro.

Najwan berkata, beliau bagaimanapun akan tetap menjalankan tugas hakikinya sebagai ADUN dan sebagai pimpinan PKR bagi membantu parti.

Sambil memaklumkan tidak mengetahui punca pemecatannya, Najwan berkata, pemecatan seperti dihadapinya itu jarang berlaku.

“Saya tidak tahu dan tidak disebut apa sebabnya, kalau ikutkan jarang ketua negeri dipecat serta-merta seperti ini.

“Cuma dimaklumkan surat kepada saya adalah untuk membuat rombakan jawatan itu saja.

“Dia pecat saya itu maknanya seluruh organisasi Pemuda PKR Selangor itu terpecat sekali dan kena lantik ketua baharu dan kena buat pemilihan dan jawatankuasa negeri baharu,” katanya.

Najwan turut difahamkan, ketua Pemuda PKR Perlis yang juga ADUN Kuala Perlis, Nor Azam Karap turut menerima surat pemecatan hari ini.

Dalam kenyataan dimuat naik di Facebook rasmi Pemuda pusat, sayap PKR itu memaklumkan langkah berkenaan dibuat sebagai penyusunan semula barisan Majlis Pimpinan Pemuda PKR dan rombakan jawatankuasa organisasi Pemuda PKR Perlis dan Selangor.

“Memandangkan keputusan usul tersebut sebagai satu isyarat untuk seluruh jentera parti bersiap sedia bagi menghadapi pilihan raya umum ke-15 yang boleh diadakan pada bila-bila masa.

“Justeru, rombakan strategik ini adalah bagi memastikan gerak kerja yang lebih kemas dan tersusun khususnya untuk menarik pengundi anak muda,” kata kenyataan itu.

Jelas kenyataan itu lagi, Pemuda PKR akan memastikan penerapan idealisme reformasi dapat terus berjalan bagi mendepani situasi politik yang kian mencabar. FMT

Najwan Halimi dipecat sebagai Ketua Pemuda PKR Selangor


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Najib tak buat apa masa jadi PM

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker