[VIDEO] #FreePalestine: Israel Kecam Bella Hadid

TEL AVIV – Israel mengecam tindakan supermodel Bella Hadid kerana menyertai demonstrasi menyokong rakyat Palestin di Brooklyn, New York pada hujung minggu lalu.

Israel menganggap penglibatan Bella, 24,  atau nama sebenarnya,  Isabella Khair Hadid sama seperti meminta ‘negara Yahudi dihapuskan’.

Menurut laporan portal berita Page Six, populariti dan pengaruh yang dimiliki Bella  membuatkan semakin ramai orang menentang Israel dan menyokong gerakan membantah serangan Rejim Zionis ke atas Palestin.

“Apabila selebriti seperti @BellaHadid menyokong membuang orang Yahudi ke laut, mereka secara tidak langsung menyokong menghapuskan negara Yahudi.

“Ini tidak seharusnya menjadi isu Israel-Palestin. Ini harus menjadi isu kemanusiaan. Awak (Bella) patut berasa malu,” ,” tulis pentadbiran Israel di laman Twitter rasminya.

Ciapan itu merangkumi tangkap layar Bella menerusi siaran penstriman langsung ketika acara tunjuk perasaan yang memaparkan wanita itu memakai pakaian tradisional Palestin , Keffiyeh dan pelitup muka.

Bella  yang mempunyai darah Palestin dari sebelah ayahnya, Mohamed Hadid turut dirakam berbaris bersama beribu-ribu penunjuk perasaan lain dalam demonstrasi di Bay Ridge ketika Israel bertubi-tubi menyerang Gaza.

Kakaknya yang juga seorang supermodel,  Gigi Hadid juga berkongsi catatan penuh emosi di Instagram untuk menyokong rakyat Palestin.

“Anda tidak boleh membiarkan diri anda untuk tidak peka melihat nyawa manusia direntap. Nyawa rakyat Palestin adalah nyawa  yang akan membantu mengubah dunia. Nyawa mereka hilang  dari kami dalam sekelip mata. #FreePalestine, “tulisnya. – Agensi

Bella Hadid menyertai perarakan pro-Palestin di NYC

Supermodel Bella Hadid menyertai kumpulan penunjuk perasaan Sabtu yang turun ke jalan-jalan di Bay Ridge untuk demonstrasi menyokong Palestin.

Plat fesyen yang lantang – yang ayahnya yang kaya, Mohamed Hadid, berasal dari Palestin – mengenakan pakaian tradisional, Keffiyeh, topeng muka dan mengibarkan bendera Palestin yang besar ketika dia berjalan bersama dengan ribuan yang lain.

Hadid, yang bersama dengan kakaknya Gigi adalah salah satu model paling diminati di dunia, memancarkan tanda perdamaian dan melambai ketika orang ramai berseru, menurut video yang dirakam oleh FreedomNews.

Sebelumnya pada hari Bella Hadid menyiarkan foto hari perkahwinan datuk dan neneknya, bersama gambar ayahnya sebagai anak lelaki di sebelah tujuh adik-beradik dan ibunya, ke Instagramnya , mencatat bagaimana mereka “dibawa keluar dari rumah mereka di Palestin di 1948, menjadi pelarian di Syria, kemudian Lebanon, kemudian Tunisia. ”

“Saya sayang keluarga saya, saya sayangi Warisan saya, saya mencintai Palestin. ❤️Saya akan teguh untuk mempertahankan harapan mereka untuk tanah yang lebih baik di hati saya. Dunia yang lebih baik untuk orang kita dan orang di sekeliling mereka. Mereka tidak akan dapat menghapus sejarah kita. Sejarah adalah sejarah! ” dia menulis.

Sumber: Twitter, Instagram & Page Six

Super model muslim tinggalkan dunia glamor demi agama

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker