Hati rasa hancur, Rihanna pilih berpihak pada kemanusiaan


Los Angeles: Kekejaman rejim Zionis terhadap warga Palestin ternyata mendapat perhatian seluruh penduduk dunia termasuk juga pada kalangan selebriti terkenal Hollywood.

Selain Gigi Hadid, Bella Hadid dan Gal Gadot, penyanyi Rihanna turut melontarkan komen terhadap apa yang terjadi ketika ini di Israel-Palestin.

Menerusi perkongsian di Instagram, Rihanna berkata hatinya hancur melihat kekerasan yang terjadi antara Israel-Palestin.

“Saya tidak mampu melihat kekerasan secara terbuka yang sedang terjadi ketika ini. Jadi, saya memilih berpihak kepada kemanusiaan.

“Hati saya hancur melihat kekerasan yang ditunjukan antara Israel dan Palestin!

“Saya tidak mampu melihat itu secara terbuka, anak-anak tidak berdosa sama ada asal Israel dan Palestin bersembunyi menghindari bom, ada sesuatu hal yang mesti diselesaikan,” katanya.

Menurut Rihanna, dia sedih kejadian serangan ini terus terjadi dan orang-orang yang tidak bersalah adalah korban dari gagasan pemerintah dan ekstrimis.

“Kami sedih menyaksikan orang-orang yang tidak bersalah menjadi korban, hasil dari gagasan yang diabadikan oleh pemerintah serta ekstrimis, dan kitaran ini perlu diakhiri,” katanya.

Menerusi hantarannya itu, Rihanna turut meletakkan keterangan berbunyi, “I stand with humanity!” atau saya berpihak pada kemanusiaan. HM

Solidariti rentas agama, kaum bantu Palestin – MBM

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker