Tiada rumah terbuka Aidilfitri tahun ini – Ismail Sabri

Tiada rumah terbuka Aidilfitri tahun ini - Ismail Sabri

Tiada rumah terbuka Aidilfitri tahun ini – Ismail Sabri

Aktiviti ziarah kubur juga tidak dibenarkan di kawasan perinatah kawalan pergerakan (PKP) dan perintah kawalan pergerakan diperketatkan (PKPD).

Ziarah hari raya bagi kawasan PKPD tidak dibenarkan.

Bagaimanapun, ziarah hari raya di kawasan PKP dibenarkan pada 1 Syawal, dengan sekatan 15 pengunjung saa yang dibenarkan pada satu-satu mata.

Enam daerah Selangor kena PKP: Tak dibenar rentas daerah, negeri

Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Ismail Sabri Yaakob memaklumkan enam daerah di Selangor dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di daerah ini bermula 6 ke 17 Mei.

Pergerakan merentas negeri dan daerah tidak dibenarkan di enam daerah dikenakan PKP di Selangor, maklum Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Ismail Sabri Yakob.

“Menteri Besar (Amirudin Shari) dan (Majlis Keselamatan Negeri) MKN Selangor telah membentangkan cadangan kepada MKN untuk laksanakan PKP,” katanya pada sidang media harian Covid-19 hari ini.

Tiada rumah terbuka Aidilfitri tahun ini

Jelas Ismail Sabri, pelaksanaan PKP dan Tiada rumah terbuka Aidilfitri tahun ini selepas mendapat nasihat Kementerian Kesihatan.

“Maka MKN setuju laksana PKP atas 6 dari 9 daerah di Selangor; Hulu Langat, Petaling, Gombak, Klang, Kuala Langat dan Sepang mula pada 6 ke 17 Mei,” katanya lagi.

Baca juga https://mykmu.net/2021/02/25/tidak-perlu-surat-rentas-daerah-negeri-hantar-anak-ke-asrama-ismail-sabri/

Jangan lupa like FB MYKMU

Tidak perlu surat rentas daerah, negeri hantar anak ke asrama – Ismail Sabri

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker