Penyatuan parti Melayu satu kebangkitan semula – Annuar

KUALA LUMPUR: Penyatuan ummah dan semangat muafakat nasional telah menjadi satu ‘rennaisance’ atau kebangkitan semula kepemimpinan dan parti orang Melayu.

Setiausaha Agung Barisan Nasional, Tan Sri Annuar Musa, berkata perpaduan Melayu dan penyatuan Bumiputera serta penduduk asal sememangnya perkara paling sukar dan mencabar bukan saja di negara rumpun Melayu malah seluruh dunia.

“Penjajah dan pemastautin yang mempunyai mentaliti menjajah telah lama menemui senjata melumpuhkan pribumi, dengan senjata ‘devide and rule’ (pecah dan perintah). Pecah belah, kemudian memerintah,” katanya dalam satu hantaran di Facebook hari ini.

Hantaran itu disertakan bersama gambar beliau bersama pemimpin parti dalam Muafakat Nasional (MN) dan Perikatan Nasional (PN).

Annuar berkata, musuh parti yang mempunyai mentaliti penjajah menjadikan pecah-belah sebagai senjata yang sedang digunakan sekarang.

“Berbaik dan memperkasa ukhuwah cuba digambarkan sebagai salah, tidak setia, tetapi diam- diam menjadi tali barut musuh, cuba digambar sebagai hero dan penyelamat,” katanya.

Beliau berkata Insya-Allah penyatuan saf parti Melayu, Bumiputera serta Orang Asal wajib diperkasakan.

“Bibit dan tanda Melayu mula berpecah semula semakin ketara. Kita lebih lunak menyerang sesama sendiri.

“Sementara itu, kesatuan bersama rakyat berbilang bangsa terus menjadi paksi utama,” katanya.

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker