DAP kembali berjuang untuk Rakyat? Yang Menipu dalam video ini siapa dahulu [Video]

[KGVID]https://mykmu.net/wp-content/uploads/2020/09/Bapak-Penipu-Negara.mp4[/KGVID]

 

Al-Insan mahallul khata’ wan nisyan. Demikianlah kata pepatah Arab yang artinya manusia itu tempat salah dan lupa. Namun, meskipun begitu manusia hendaknya belajar dari setiap kesalahan yang telah ia buat. Setidaknya ia akan mengambil hikmahnya, sehingga ia tidak akan mengulangi kesalahan yang sama.

Hal ini pun telah diajarkan oleh Nabi saw. di dalam hadis sebagai berikut.

عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ عَنِ النَّبِىِّ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « لاَ يُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَيْنِ ». رواه البخاري.

Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi saw. beliau bersabda: “Seorang mukmin itu tidak akan terperosok ke dalam lubang yang sama dua kali.” (HR. Al-Bukhari).

Setelah menjahanamkan ekonomi negara sehingga pasaran saham Malaysia menjadi paling corot dalam dunia, pakar Kewayangan ini membisu selama berbulan-bulan masa kerajaan Gagalkrasi PH tumbang.

Setelah 10% kepentingan dia dalam projek terowong ajaib diketahui ramai, dia mula buat sidang media hampir tiap-tiap hari.

Kononnya sudah menjadi juara Rakyat.

Nak berjuang untuk Rakyat susah sekarang.

Tuduh kerajaan PN kedekut dan tuntut kerajaan tambah pakej bantuan dengan RM45 bilion.lagi untuk bantu Rakyat walaupun dulu masa dia Menteri dia kata Rakyat perlu korban, tiada istilah wang percuma sebab dia berulang kali tipu bahawa kerajaan sudah bankrap bawah BN.

Tapi Rakyat tak lupa apa yang dia pernah janji dan tipu.

1. Dia janji BR1M kekal RM2,000 jika PH menang PRU14. Bila menang, BR1M dikurangkan bukan ditambah. BR1M bujang dimansuhkan. Rakyat diberi 30 Ringgek pulak.

2. Dia kata mansuhkan GST 6% akan menurunkan harga barang. GST memang dimansuhkan tapi diganti dengan cukai jualan 10%, cukai servis 6%, cukai digital 6%, cukai gula, levi pelepasan dan RPGT lebih tinggi.

Lalu dia kata dalam parlimen bahawa dia tak pernah janji harga barang akan turun.

3. Lynas akan dihapuskan untuk selamatkan Malaysia jika PH menang, Selepas menang dan selepas menerima bayaran ratusan juta dari Lynas, PH lanjutkan lesen Lynas dan juga meluluskan bahawa Lynas boleh buang sisa-sia mereka dalam Malaysia buat selama-lamanya – perkara yang tidak pernah dipersetujui oleh kerajaan BN dahulu.

4.Tol akan dihapuskan serta-merta jika menang.

Tapi bila menang, tol tak dimansuhkan.

Malah mahu ganti dengan caj kesesakan manakala baki konsesi tol PLUS dan jambatan Pulau Pinang digandakan dari 18 tahun lagi kepada 38 tahun lagi.

RAYkat masih mahu percaya kewayangan dia?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker