Calon pilihan UMNO untuk PRK Dun Mahkota

Calon pilihan UMNO untuk PRK Dun Mahkota

Umno telah menyenarai pendek dua calon bagi pilihan raya kecil Mahkota 28 Sept ini daripada sayap pemuda dan wanita parti itu, kata Naib Ketua DAP Johor Sheikh Umar Bagharib Ali.

Sheikh Umar berkata Umno sama ada akan meletakkan Naib Ketua Wanita Umno Kluang Zainani Jamaluddin atau ketua pemuda bahagian itu, Syed Hussein Syed Abdullah.



Beliau berkata perkara itu didedahkan pada majlis pelancaran jentera Amanah untuk PRK itu, yang dihadiri kedua-dua mereka serta Ketua Umno Kluang, Jais Sarday.

“Bagi pihak DAP Johor, kami menyatakan komitmen penuh kami untuk berkempen bagi memastikan kemenangan calon Barisan Nasional-Umno.

Semasa mesyuarat jawatankuasa eksekutif pusat DAP minggu lepas, setiausaha agung parti Loke Siew Fook mengarahkan parti itu menggerakkan seluruh jentera pilihan rayanya, katanya dalam catatan Facebook hari ini.

Sheikh Umar berkata salah satu faktor utama untuk mengemudi adalah peratusan keluar mengundi dalam pilihan raya kecil itu.



Beliau berkata mereka akan berusaha untuk memastikan pengundi Mahkota yang berpangkalan di luar DUN akan kembali mengundi.

Wanita Umno telah menuntut supaya dibenarkan mempertahankan kerusi yang dimenangi Sharifah Azizah Syed Zain sebelum ini, yang meninggal dunia pada 2 Ogos lalu.

Pemuda Umno bagaimanapun juga mahu bertanding di kerusi DUN Johor, terutamanya selepas Ketua Pemuda Umno Kelantan Azmawi Fikri Abdul Ghani memperoleh kemenangan majoriti 3,352 undi yang meyakinkan pada pilihan raya kecil DUN Nenggiri di Kelantan bulan lepas.

Dua hari lalu, Naib Presiden Umno Johari Ghani berkata parti itu dijangka mengumumkan calonnya minggu depan. FMT



Calon pilihan UMNO untuk PRK Dun Mahkota

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

‘Penat aku bela, tiba-tiba anak legenda JDT, kepala hatok hang’



Fazura bagi ‘hint’ lagi?

Polis UK pakai Proton Waja (Video)



Putera Raja Thailand jadi tukang kebun di Indonesia



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker