Takkan nak mengemis minta dia balik – Yusof Haslam

Dah 5 tahun Syamsul tak balik rumah.

Takkan nak mengemis minta dia balik – Yusof Haslam

Pengarah dan penerbit, Datuk Yusof Haslam tidak meletakkan harapan tinggi untuk anaknya Syamsul Yusof pulang ke pangkuan keluarga selepas lima tahun menghilangkan diri.

Kata Yusof, 70, atau nama sebenarnya, Mohd. Yusof Md. Haslam Khan, beliau menyerahkan keputusan untuk bertemu dengan keluarga 100 peratus kepada Syamsul.



“Kita pun sebagai orang tua bukan pengemis kepada anak sendiri.

“Itu terserah kepada dia. Saya hendak cakap benda ini berkali-kali, pada saya tidak manis untuk ulang benda sama banyak kali.

“Tetapi, kasih sayang kami ibu bapa tidak pernah berbelah bahagi. Pada saya dia tahu di mana tempat dia, dia tahu di mana hendak balik,” katanya ketika ditemui dalam sidang media pertama Festival Filem Malaysia ke-33 (FFM33) di Kuala Lumpur semalam.

Pengarah filem Sembilu itu turut berkata, dia sudah buntu untuk menasihati Syamsul kerana beranggapan anaknya itu sudah dewasa dan matang dalam membuat keputusan.



“Saya tidak tahu hendak cakap apa. Saya hendak pesan yang bagaimana kerana kita sudah lama berpesan (nasihat) kepada dia.

“Lagipun dia juga sudah 40 tahun, saya pun sendiri sudah tua dan berumur 70 tahun.

“Pada saya, lebih baik serahkan segalanya kepada takdir dan doakan yang terbaik buat mereka tanpa melukakan hati mana-mana pihak,” katanya.

Semalam, Yusof menafikan dakwaan mengatakan dia sekeluarga gembira apabila mengetahui pengarah filem Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan itu memfailkan perceraian terhadap isterinya Ira Kazar di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pada Isnin lalu.



Sebelum in, Yusof memberitahu dia sekeluarga sudah lama terputus hubungan dengan Syamsul selain tidak mengetahui perkembangan terkini keadaan anak sulungnya itu.

Terdahulu, Syamsul dan Ira atau nama sebenar Faghirah Fatini Kazaruddin bernikah di Selatan Thailand pada 6 Januari tahun lalu. K Online

Takkan nak mengemis minta dia balik – Yusof Haslam

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Siapa hero sebenarnya?

‘Pulangkan balik ikan haruan itu’



Punca Syamsul failkan perceraian terhadap Ira Kazar

Muhyiddin bakal bawa kekalahan kepada PN pada PRU16



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker