Peluang pekerjaan besar-besaran menanti penduduk Parlimen Masjid Tanah

Oleh Kamarulzaman Bin Pid

Masjid Tanah: Perancangan pembukaan kawasan baru industri seluas kira-kira 5,000 hektar di kawasan Parlimen Masjid Tanah bakal menjanjikan peluang pekerjaan untuk anak muda di kawasan berkenaan.

Calon Barisan Nasional (BN), Parlimen Masjid Tanah, Abdul Hakim Abdul Wahid berkata, rancangan itu mempunyai impak yang cukup besar bagi masyarakat di kawasan itu.



“Kita sedia maklum penduduk di sini semakin bertambah dan peluang pekerjaan perlu dicipta bagi memberi penawaran kepada mereka yang memerlukan.

“Ini dibuat bagi memastikan penduduk di sini mempunyai peluang pekerjaan yang menjamin kehidupan mereka di sini,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Abdul Hakim berkata, dengan adanya peluang pekerjaan itu, anak muda di kawasan berkenaan akan menetap dan berbakti di kampung halaman mereka

“Ini boleh mengelakkan berlakunya penghijrahan ke bandar besar lain sedangkan di kampung sendiri pun mereka boleh meraih pendapatan lumayan jika peluang ini diberikan kepada mereka,” katanya.



Dalam Pilihanraya Umum ke 15 pada 19 November ini, Abdul Hakim akan ditentang calon Perikatan Nasional (PN), Mas Ermieyati Samsudin, calon parti Muda, Mutalib Othman dan dari Pejuang, Handrawurawan Abu Bakar.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker