Risiko kemelesetan dalam ekonomi global semakin terus meningkat.

Risiko kemelesetan dalam ekonomi global semakin terus meningkat.

Risiko kemelesetan dalam ekonomi global semakin terus meningkat.

Ketua Bank Dunia dan IMF mendedahkan risiko kemelesetan dalam ekonomi global semakin terus meningkat.

Ekonomi global dilaporkan telah beralih daripada persekitaran inflasi dan kadar faedah rendah kepada dunia yang “lebih terdedah dan rapuh”.



Inilah antara faktor mendesak Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) diadakan sekarang agar sebuah kerajaan yang kukuh dan stabil dapat dibentuk.

Rakyat tidak boleh membiarkan Malaysia dalam keadaan kerajaannya terus dikelilingi oleh `musuh dalam selimut’ berkepentingan politik semata-mata.

‘Musuh dalam selimut’ yang sentiasa mencari ruang dan peluang mensabotaj kerajaan bagi meraih kesempatan politik tidak berkesudahan.

Sehinggakan berlaku keadaan `tutup pintu depan, buka pintu belakang’ yang ketika itu menyebabkan penularan pandemik Covid-19 sukar untuk dibendung yang mana kita semua dapat menyaksikan ramai ahli keluarga sanak saudara dan sahabat handai yang terkorban, malah turut hilang sumber pendapatan dan pekerjaan.



Saksikan Pengerusi Majlis Pemulihan Negara (MPN) menyerang kerajaan sendiri sekali gus mengundang sentimen negatif terhadap pelabur asing untuk melabur ke dalam negara kita.


Baca Artikel Menarik:


 

Situasi itu andai berterusan tentu sukar kerajaan Malaysia bertindak sebagai sebuah pasukan membentengi negara daripada impak “recession”.

Meskipun pelbagai dasar dan rancangan diatur untuk mendepaninya, pelaksanaannya berisiko tinggi gagal, tersasar dan terjejas angkara percaturan politik.



Rakyat yang akan menanggung akibatnya, manakala yang licik merencana agenda politik mendapat manfaat besar daripada kemusnahan negara.

Sebab itu amat meragukan apabila pembangkang membantah keras PRU-15 dengan alasan keadaan ekonomi tidak stabil.

Pembangkang mahu kerajaan campuran yang mereka gambarkan gagal bantu rakyat dikekalkan sehingga ramalan “recession” tahun depan terus berlaku.

Adakah kita semua mahu menyaksikan berhadapan dengan keadaan dan situasi yang sama sekali lagi?.



Cukuplah, muslihat jahat itu harus dihalang dan kuasa kini di tangan rakyat untuk memastikan ancaman dalaman yang wujud diakhiri sebelum ramalan kemelesetan ekonomi global terjadi.

Kita merancang, Allah sebaik-baik perancang. Kepada Allah kita berserah, agar negara dan rakyat Malaysia keseluruhannya kembali aman dan sejahtera.

#PRU15

#Benteng



#KemelesetanEkonomiGlobal

#YakiniBN

#DemiKestabilan

#DemiKemakmuran



#demikesejahteraan

Risiko kemelesetan dalam ekonomi global semakin terus meningkat.

 


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Ini semua salah lanun bola – TMJ

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker