Sanusi tidak hadir ceramah, kemungkinan direhatkan?

 

Menteri Besar Kedah itu berkata, oleh kerana kesibukan menghadiri beberapa mesyuarat parti di ibu negara menyebabkan beberapa program ceramah untuknya yang dijadualkan sekitar Kedah terpaksa dibatalkan.

Menurutnya, ia tiada kaitan dengan spekulasi mendakwa dirinya ‘direhatkan’ oleh kepimpinan Pas Pusat gara-gara lantang bersuara dalam kempen ceramah pilihan raya negeri (PRN).



“Saya perlu hadir mesyuarat Pas Pusat dan beberapa mesyuarat lain di Kuala Lumpur. Saya pergi dengan kereta dan balik sampai lewat, sudah tentu tidak dapat hadir program yang sepatutnya saya dijadualkan hadir. Mana boleh, kena rehat lah,” katanya memetik laporan Sinar Harian.

Muhammad Sanusi juga menolak andaian pihak-pihak tertentu yang mendakwa beliau mengurangkan aktiviti kempennya disebabkan terdapat ugutan mahupun diberikan arahan mengunci mulut sehingga hari mengundi.

“Semua dakwaan di atas adalah tidak benar,” katanya.

Pada Ahad, Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas, Afnan Hamimi Taib Azamudden sebelum mengakhiri Ceramah Mega Perikatan Nasional (PN) bersama MB Kedah di Taman Ria memaklumkan, Muhammad Sanusi dinasihatkan tidak hadir ke ceramah kempen tersebut bagi memastikan keselamatan Ketua Pengarah Pilihan Raya PN itu terjamin.



Ahli Parlimen Alor Setar itu mendakwa, Muhammad Sanusi dinasihatkan tidak berada di pentas ceramah berikutan faktor keselamatan bagi mengelak ‘perangkap’ yang dipasang oleh musuh politiknya.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Danny-Fateha, kenal 5 hari, nikah dua minggu akhirnya bercerai

Masya Masyitah tayang paha pulak, siap peluk siapa tu?



Kisah dicintai Azwan Ali, respon Ziana Zain memang ‘deep’

Silap-silap PH/BN yang menang 6-0 atau menang 5-1



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker