10 tahun lagi Apek pakai seluar pendek ajar agama di masjid – Sanusi

Sanusi takutkan orang Islam di DUN Pelangai

10 tahun lagi Apek pakai seluar pendek ajar agama di masjid – Sanusi

Pengarah Pilihan Raya PN Sanusi Md Nor menggesa pengundi di Pelangai untuk menolak BN dan PH, bagi menyuarakan penentangan terhadap apa yang didakwanya sebagai liberalisme oleh kerajaan persekutuan.

Bercakap dalam ceramah di Felda Kemasul malam tadi, Sanusi membangkitkan langkah Ahli Parlimen Ipoh Timur Howard Lee yang memetik terjemahan sepotong ayat al-Quran baru-baru ini.



Dia berkata perkara itu hanya boleh berlaku kerana Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi memberi sokongan kepada Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri.

“Dosa liberalisme yang berkembang dan mempengaruhi anak-anak kita ditanggung Zahid. Zahid dapat jadi presiden Umno kerana diangkat (perwakilan parti yang memilihnya).

“Jika tuan-tuan dan puan-puan nak hentikan dosa ini, naikkan PN. Hentikan kegilaan Zahid dan Anwar. Hentikan (mereka untuk) meliberalkan semua benda di dunia ini kerana gila kuasa mereka.

“Sekarang tak nampak (kesan) lagi, (tapi) sepuluh tahun akan datang, apek pakai seluar pendek yang mengajar al-Quran di masjid,” dakwanya kepada beberapa ratus hadirin.



Sanusi merujuk insiden minggu lalu di mana Lee memetik terjemahan sebahagian daripada ayat 59 surah an-Nisaa’ dan mengaitkannya dengan usaha PAS dalam melawan kerajaan.

Lee merujuk sebahagian ayat 59 surah an-Nisaa’ yang bermaksud, “Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu.”

Beberapa laporan dibuat terhadap video itu dan polis memulakan siasatan terhadap ahli parlimen DAP itu.

Sanusi berkata tindakan Lee itu adalah satu penghinaan kerana dia bukan beragama Islam dan tiada kepakaran dalam menafsirkan al-Quran.



Dia membangkitkan tindakan ahli politik bukan Islam di Indonesia Basuki Tjahaja Purnama, atau lebih dikenali sebagai Ahok, yang turut memetik ayat al-Quran ketika kempen pilihan raya pada 2016.

Katanya lagi, tindakan itu telah mencetuskan bantahan di Indonesia dan bekas gabenor itu kemudian dijatuhkan hukuman penjara.

“Di Malaysia, zaman Anwar jadi perdana menteri (sebaliknya berlaku). Ada seorang ustaz tegur, dia kena panggil polis. Ini yang nak marah,” katanya.

“Jangan beri BN menang. Jika tidak, ia beri isyarat kepada Anwar dan pengikutnya yang apa mereka buat ini betul,” katanya lagi. Mkini



10 tahun lagi Apek pakai seluar pendek ajar agama di masjid – Sanusi

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Noor Nabila, Engku Emran sah bakal bercerai



Malu apa Ketua Pembangkangku

Bakal suami Puteri Sarah?



Nelissa trauma diraba di set penggambaran

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker