Kanak-kanak 5 tahun maut dilanggar di depan rumah


Butterworth: Kanak-kanak lelaki berusia lima tahun maut dilanggar kenderaan utiliti sukan (SUV) ketika berbasikal di hadapan rumahnya di Kampung Tok Sani, di sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, Mohamad Aqil Aimar Ismail disahkan meninggal dunia selepas lebih satu jam mendapatkan rawatan di Hospital Seberang Jaya (HSJ).

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor, berkata siasatan polis mendapati kemalangan itu berlaku apabila pemandu wanita berusia 32 tahun dalam perjalanan keluar untuk melawat anaknya di Madrasah Gelugor, Bagan Lalang.

“Wanita yang tinggal berdekatan kediaman mangsa mahu keluar untuk menziarahi anaknya namun ketika dia membelok ke kiri selepas halaman rumahnya secara tiba-tiba pemandu terdengar bunyi dentuman kuat lalu memberhentikan kenderaan.

“Dia kemudian keluar untuk memeriksa sebelum mendapati dia terlanggar seorang kanak-kanak lelaki yang menunggang basikal dari arah kiri jalan di hadapan halaman rumahnya,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Beliau berkata, wanita itu kemudian terus membawa kanak-kanak berkenaan ke unit kecemasan HSJ untuk rawatan.

“Namun, mangsa disahkan meninggal dunia pada jam 6.05 petang akibat kecederaan parah pada kepala.

“Ibu bapa dinasihatkan supaya lebih peka dan mengawal anak-anak ketika berbasikal bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini,” katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. HM

Polis maut dilanggar ketika kejar suspek pecah rumah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker