“Lebih mudah jadi pembangkang, tak kena maki selalu” – Dr. Dzulkefly

MENJADI pembangkang lebih mudah kerana tidak menjadi sasaran kemarahan masyarakat.

Ahli Parlimen Kuala Selangor itu berkata, bagaimanapun demi rakyat dan negara serta untuk mencari reda Allah dia sanggup harungi semua kesukaran tersebut semula.

Namun Dr. Dzulkefly menegaskan, dia hanya akan kembali menjawat jawatan menteri kesihatan sekiranya Pakatan Harapan menjadi Kerajaan Persekutuan semula dan sekiranya perdana menteri ke-9 melantik dirinya ke jawatan tersebut.

“Terima kasih @bumilangit. Saya kembali kalau PH jadi Kerajaan. Itu pun kalau Perdana Menteri ke-9 sudi lantik saya Yang Berhormat Menteri Kesihatan.

“Sejujurnya lebih mudah menjadi pembangkang. Taklah kena ‘maki’ selalu. Namun demi rakyat dan negara buat mencari reda AlLah, akan kami harungi semuanya. Hidup ini singkat, lakukan yang terbaik,” ciap Dr. Dzulkefly.

Antaranya polisi tidak merokok yang dilaksanakan ketika beliau menjawat jawatan menteri kesihatan.

“Pendapat saya (walaupun tak ditanya): Mansuh darurat, teruskan PKP. Jadikan Dr. Dzul menteri kesihatan kembali.

“Dia power, orang maki pasal takboleh rokok kat kedai dia buat taktau ja sebab dia tau dia betul. Orang pun tau dia betul,” kata @bumilangit.

Ketika ini Selangor menjadi negeri tertinggi mencatatkan kes Covid-19 iaitu keseluruhan 54,384 kes berbanding negeri-negeri lain. Selangor mencatatkan kes harian tertinggi hari ini iaitu sebanyak 1,421 kes.

Kes Covid-19 mula dikesan pada 25 Januari ketika Dr. Dzulkefly masih menjadi Menteri Kesihatan. Pada waktu itu jumlah jangkitan masih lagi rendah dan terkawal.

Gelombang kedua jangkitan Covid-19 melanda negara ketika politik negara bergolak pada penghujung Februari 2020 yang menyaksikan kejatuhan kerajaan PH. -SM

Menjual Ilusi Kehebatan Mantan Menteri Kesihatan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker