Seorang lagi pembantu menteri Sabah positif Covid-19

Bendera Sabah

Pembantu Menteri Pertanian dan Perikanan Sabah Hendrus Anding diuji positif Covid-19, sekali gus menyertai Presiden Star Jeffrey Kitingan, yang merupakan timbalan ketua menteri, dan Adun Bingkor Robert Tawik.

Dilaporkan bahawa Hendrus yang juga AdunTandek dari Parti Bersatu Sabah telah ditempatkan di pusat berisiko rendah Kota Belud sejak 5 Januari.

Hendrus semalam mengatakan bahawa dia dalam pemerhatian dan tidak mempunyai gejala.

“Saya merasa sihat, tidak ada rawatan yang diperlukan untuk saya,” kata Hendrus kepada The Star.

Robert yang merupakan Pembantu Menteri Kerja Raya sebelum ini disahkan dijangkiti Covid-19 dan dia kini dirawat di Hospital Keningau.

Sementara sebelum ini, Kitingan disahkan dijangkiti Covid-19 dan telah dirawat di Hospital Queen Elizabeth sejak Isnin lalu.

Setiausaha Agung Star, Senator Guandee Koh Hoi mengatakan bahawa Robert dan Jeffrey berada dalam keadaan baik dan stabil.

“Saya telah bercakap dengan Robert dan dia dalam keadaan baik. Presiden (Jeffrey) juga dalam keadaan baik dan bersemangat tinggi. Dia dijangka dibebaskan dari hospital minggu depan,” katanya kepada Harian Metro.

Oktober lalu, Ketua Menteri Sabah Hajiji Noor juga disahkan positif Covid-19 dan dirawat di Hospital Queen Elizabeth selama kira-kira dua minggu sebelum pulih.

Sabah mempunyai jumlah kumulatif 40,263 kes Covid-19 setakat ini, iaitu kira-kira 30 peratus dari semua kes Covid-19 di negara ini.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker