Muhyiddin minta ADUN PPBM Johor bertenang sebelum undian belanjawan

 

SKANDAR PUTERI: Sumber dalaman berkata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin meminta para ADUN PPBM Johor supaya “bertenang”, sebelum undian Belanjawan Johor 2021 diadakan hari ini.

Sumber juga memaklumkan dalam pertemuan setengah jam itu, Muhyiddin, yang juga presiden PPBM, menjelaskan keadaan sebenar di Perak, dan meminta wakil-wakil rakyat parti itu di Johor menjaga tertib.

One thought on “Muhyiddin minta ADUN PPBM Johor bertenang sebelum undian belanjawan

  • December 7, 2020 at 03:40
    Permalink

    “Bertenang ya,abah dah bagi lagi tu duit tambahan peruntukan khas utk korang sebanyak RM50k, lps ni nanti duduk je diam² atau pergilah main jauh² ya.
    Jgn buat kecoh lagi & tolonglah jgn ganggu atau cuba nak jatuhkan abah ya”.
    “Relaks lah, bagilah abah chance nak enjoy lama sikit supaya dpt menikmati perasaan hebatnya jwtn abah sbg Perdana Menteri Tebuk Atap ini dlm suasana yg aman tenteram diPutarjaya tu.Abah sbnrnya tak minta pun utk jadi PM ni,tapi sbb segala²nya sudah ditakdirkan Allah. Dgn kehendak & izin Allah jua,lagi pun Raja Antah Berantah pun merestui & tlh berkenan utk melantik abah,maka mahu atau tidak mahu,abah terpaksa jugalah terima,rezeki jangan ditolak,lagi pun semua ini abah lakukan demi utk memperjuangkan & membela nasib rakyat & juga negara(?).Sekurang²nya,skrg ni korang pun dpt jugak tumpang senang,kan,kan!”
    Terdengar pula laungan suara dari ruang luar dewan,”Hidup Abah,Hidup Abah”,Hidup Abah!”!!!
    Maka abah pun dgn wajah ceria sambil tersenyum lebar sampai ketelinga berjln keluar dari dewan utk bertemu dgn rakyat jelata yg menyokong & menyanjunginya.
    Dlm hati abah berkata²,”untung jugak aku jadi PM diwaktu² pandemik Covid19 ni, ya.Rakyat kena berkurung dlm rumah,sekolah tutup,kilang tutup,ada yg terpaksa berkerja dari rumah,pergerakan semuanya terbatas,ekonomi slow & merudum,ada yg kena buang kerja,rakyat byk yg susah.So bila aku hulur je sikit bantuan kewangan,semuanya mengelupur,berebut² & sgt² bersyukur,ranking populariti aku mencanak² naik,aku dianggap mcm dewa,jadi bila aku cdgkn utk keluarkan belanjawan besar,alasan kononnya sbb nak bantu rakyat utk pulihkan ekonomi,bla,bla,bla maka semua YB² menyokong aku,sbb klu dia org bangkang,nanti rakyat mesti akan marahkan dia org,hehehehe,advantage utk aku lagi….makin kukuh & bertambahlah lagi peluang aku utk terus berkuasa….Hidup Abah!,Hidup Abah!,Hidup Abah!..
    Matilah kau nak!”

    Tak sangka pulak ya,Kiah,rupa²nya murah betul nilai sokongan & maruah diri Ahli² Yg Berhormat kita ni, cuma RM50k aja,murah betul,mcm tu abg pun nak jadi ahli politik lah…kata Pak Yiddin kpd isterinya Makcik Kiah yg sdg sibuk membungkus makanan pesanan pelanggannya di warung nasi campur ditepi jln besar kat bandar Pagoh.

    Reply

Leave a Reply