PRN Sarawak : Fadillah sedia bertanding di DUN Semop

Setiausaha Parti AMANAH Negara Negeri Sarawak, Fadillah Sabali (gambar atas) sedia bertanding pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Ke-12 Sarawak, sekiranya dicalonkan di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Semop.

Bagaimanapun, katanya keputusan meletakkan calon bertanding di setiap DUN adalah terletak di tangan pemimpin peringkat nasional dan negeri.

“Apa pun, keputusan terletak di tangan pemimpin atasan dan saya bersedia dicalonkan terutamanya di DUN Semop.

“Namun hal ini saya serahkan kepada pimpinan nasional untuk putuskan kerana kita ada disiplin parti yang mesti diikuti,” ujar beliau ketika ditanya kerusi DUN yang bakal ditandinginya pada PRN12 Sarawak nanti.

Menurut Fadillah, sebelum ini beliau telah bertanding pada PRN11 di DUN Semop dan Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 bagi kerusi Parlimen Tanjung Manis 2018 lalu.

“Bagi saya, warga di DUN Semop dan Parlimen Tanjung Manis umpama keluarga dan kawan-kawan. Saya telah mengenali mereka sebelum terlibat dalam politik lagi malah semakin ramai yang saya jumpa dan berkenalan.

“Kami bersama-sama berjuang demi perubahan yang lebih baik kepada masyarakat dan penduduk serta generasi akan datang.

“Di kala belum dikenali, saya berkesempatan untuk melawat semua kawasan untuk menyelami sendiri kehidupan mereka,” jelasnya yang juga merupakan Naib Ketua Pemuda AMANAH Nasional.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker