Laporan polis dibuat terhadap Namewee berhubung poster filem terbaharunya

KUALA LUMPUR: Pemuda Perikatan Nasional (PN) Wilayah Persekutuan hari ini membuat laporan polis terhadap penyanyi rap Wee Meng Chee atau Namewee, berkenaan poster filem terbaharunya yang didakwa menyentuh sensitiviti kaum.

Laporan polis itu dibuat Ahli Unit Penerangan Pemuda PN Wilayah Persekutuan Mohammad Azwan Azmi di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, di sini pada pukul 11.07 pagi.

Mohammad Azwan berkata laporan polis dibuat kerana poster filem bertajuk ‘BABI’ itu mengandungi perkataan ‘Melayu Bodoh’, ‘India Keling’ dan ‘Cina Babi’.

“Penghinaan dan provokasi ini dilihat amat keterlaluan dan merupakan satu tindakan kurang ajar serta biadab, dibimbangi menimbulkan ketegangan antara kaum di Malaysia,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis itu.



Beliau berkata pihaknya turut meminta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk menyekat kandungan berkaitan filem tersebut daripada diakses oleh rakyat Malaysia melalui Facebook, Youtube dan Instagram miliknya. FMT

Filem Baru Namewee, ada perkataan ‘Melayu’ selepas tajuk ‘Babi’



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker