Saya cam tangan dan jam arwah adik

Kuala Lumpur: Gambar di lokasi kemalangan di media sosial menjadi petunjuk kepada keluarga untuk mengenal pasti mangsa nahas helikopter terhempas di Taman Melawati, Ampang, hari ini.

Dr Mohd Izani Mohamed Rawi, 48, abang sulung kepada arwah Mohd Irfan Fikri, 44, berkata, keluarga mengenal pasti tangan dan jam dipakai adiknya melalui gambar tular di WhatsApp.

“Saya cam tangan dan jam dipakai arwah tengah hari tadi malah helikopter biru yang kerap diterbangkan.

“Dua tiga hari sebelum terbang, arwah ada memberitahu keluarga di WhatsApp mengenai penerbangan hari ini disebabkan itu saya yakin mangsa terkorban mungkin adik saya,” katanya ketika ditemui di Institut Perubatan Forensik Negara (IPPN) di sini, hari ini.

Mohd Izani berkata, arwah dilaporkan kerap terbang menjangkau seminggu sekali.

“Penerbangan ini sebagai hobi arwah saja, pekerjaan tetapnya sebagai ahli perniagaan.

“Arwah ada menunjukkan lesen penerbangannya sebelum ini, namun saya tidak pasti sudah berapa lama (penerbangan),” katanya yang berasal dari Kelantan.

Katanya, helikopter biru yang diterbangkan arwah antara yang kerap dan menjadi kegemarannya.

Mohd Izani berkata, arwah anak keempat daripada 10 beradik meninggalkan seorang isteri yang juga guru dan lima anak berusia sekitar tiga hingga 15 tahun.

Bekas CEO MAS antara mangsa insiden helikopter di Ampang?

Katanya, pihak keluarga masih belum memutuskan lokasi pengebumian sama ada di Kelantan atau ibu kota tetapi akan berbincang dengan keluarga yang lain.

Dalam kejadian hari ini, dua helikopter bertembung di Taman Melawati ketika penerbangan dari Lapangan Terbang Sultan Aziz Shah, Subang menghala ke Genting Sempah, Pahang.

Selain Mohd Irfan, seorang lagi mangsa maut dikenal pasti sebagai Mohamed Sabri Baharom, 56, manakala dua lagi selamat iaitu Datuk Ahmad Jauhari Yahya, 66 dan Tan Chai Eian, 51. HM

[VIDEO] Helikopter terhempas berhampiran Taman Melawati (Kemaskini)

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker