Bercerai kerana suami beri nafkah RM8.80 sehari

JAKARTA – Seorang lelaki mendedahkan mengenai kisahnya yang ditinggalkan isteri gara-gara memberi wang  nafkah sebanyak 30,000 rupiah (RM8.80) sehari, lapor laman berita Berita Hits hari ini.

Menerusi klip video yang dimuat naik di laman TikTok,  si suami  berkata, dia baru sahaja melangsungkan perkahwinan selama seminggu.

Dia yang bekerja sebagai buruh  bangunan bagaimanapun terpaksa menceraikan isterinya selepas wanita berkenaan tidak dapat menerima hakikat bahawa dia hanya diberikan duit nafkah sebanyak itu.

“Isteri saya menceraikan saya kerana dia diberi nafkah sebanyak 30,000 rupiah (RM8.80) sehari.

“Ia juga disebabkan oleh pekerjaan saya sebagai buruh. Keadaan rumah yang buruk membuatkan isteri meninggalkan saya walaupun kami baru seminggu bernikah,” kata lelaki tersebut pada keterangan dalam videonya.

Hantaran tersebut menjadi tular dengan ramai netizen meninggalkan pelbagai komen.

“Saya tidak mahu jadi hipokrit. Apa sahaja yang boleh dilakukan dengan wang sebanyak 30,000 rupiah (RM8.80) pada zaman sekarang?” kata seorang netizen.

“Di rumah ibu bapanya dia sudah terbiasa makan makanan sedap. Tiba-tiba diajak hidup susah, pasti sukar untuk menerima,” komen seorang lagi. – Agensi

Bercerai kerana suami beri nafkah RM8.80 sehari


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Try It! This Tunnel Leads You On A Hike With A Scenic View Of Malaysia’s Tallest Highway [VIDEO]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker