Tunku Azizah Sebut Tentang Calon Isteri Tengku Hassanal [VIDEO]

Tunku Azizah Sebut Tentang Calon Isteri Tengku Hassanal [VIDEO]

Tunku Azizah Sebut Tentang Calon Isteri Tengku Hassanal [VIDEO]
Tunku Azizah Sebut Tentang Calon Isteri Tengku Hassanal [VIDEO]
Dalam sebuah wawancara tertutup, Tengku Ampuan Pahang,  Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Almarhum Sultan Iskandar Al-Haj telah berkongsi pandangan mengenai anakanda sulung mereka, Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah Ibni Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.  Melalui bicaranya menerusi video dimuatnaik di laman TikTok @this7.fans, baginda mendedahkan sisi peribadi Tunku Hassanal yang mengingatkannya kepada suaminya, Sultan Pahang, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

@this7.fans

Mmg susah sekarang nk cari calon isteri untuk bakal raja. Ramai yg syoksendiri je. Insyallah, semoga Tengku Hassanal bertemu jodoh yang terbaik #fyp #royalpahang #tengkumahkotapahang #tengkuhassanal #tengkuampuanpahang #tunkuazizah



♬ original sound – Thissk.8 – Thissk.8

Tunku Azizah bertitah,

“Pemangku Raja, Tengku Hassanal sebiji ayahanda dia. Dia tahu siap jer, kasut dia semua kena siap.” Ucapan ini bukan sahaja menggambarkan disiplin dan tanggungjawab Tunku Hassanal, tetapi juga menunjukkan betapa dekatnya hubungan mereka sebagai keluarga.

Tunku Azizah juga tidak dapat menahan diri daripada berjenaka mengenai usaha mencari jodoh untuk Tunku Hassanal. Beliau bertitah,

“Saya kata kat dia, susah Tengku Hassanal cari isteri ni, nak Mama cari dekat mana? Betul tak?” – tambah baginda.



Melalui perkongsian ini, Tunku Azizah bukan sahaja menonjolkan keperibadian anakanda sulungnya, tetapi juga menciptakan suasana mesra yang menghubungkan rakyat dengan keluarga diraja.

Tunku Azizah Sebut Tentang Calon Isteri Tengku Hassanal [VIDEO]

 

Kehangatan dalam ucapan beliau mencerminkan betapa pentingnya ikatan keluarga dalam institusi diraja, dan betapa setiap ahli keluarga memainkan peranan yang unik dalam meneruskan legasi dan tradisi yang diwarisi.



Terdahulu,Tengku Hassanal meminta rakyat menghormati keputusan peribadi dan privasi berhubung perkahwinan baginda. Dalam hantaran di Instagram Story, Tengku Mahkota Pahang itu turut memaklumkan, tiada majlis perkahwinan, sekali gus menafikan khabar angin baginda akan mendirikan rumah tangga dalam masa terdekat.

“Takde (tak ada) kahwin…. jangan kacau saya,” tulis Putera Raja berusia 29 tahun itu.

 


DISYORKAN UNTUK ANDA :

LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ternyata Dasar BR1M Yang Di Pelopori Najib Adalah Formula Terbaik



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker