Dolla Pakai Baju Keramat Tentera

Bekas Pelajar UPNM Luah Rasa Kesal

Dolla Pakai Baju Keramat Tentera

Dolla Pakai Baju Keramat Tentera

Sebuah insiden yang mencuri perhatian netizen terjadi minggu lalu apabila kumpulan muzik Dolla membuat persembahan dengan mengenakan pakaian bercorak celoreng tentera di Festival Housboom.

Tindakan tersebut telah mengundang rasa kurang senang, terutama dari kalangan bekas pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Hafizi Azri.



Hafizi meluahkan rasa kesalnya di Facebook, menyatakan bahawa perbuatan Dolla seharusnya dikenakan tindakan undang-undang kerana dianggap mencemarkan kedaulatan baju celoreng yang menjadi kebanggaan anggota tentera.

“Jika ditanya kepada mereka yang bergelar tentera darat, pasti masing-masing akan meluahkan rasa tersinggung jika uniform kebanggan disalahgunakan,” ujarnya.

Beliau turut menekankan bahawa tindakan penganjur persembahan dalam membenarkan penggunaan pakaian sebegitu tidak wajar dan meminta pihak Tentera Darat Malaysia untuk mengeluarkan kenyataan mengenai tindakan yang akan diambil.


DISYORKAN UNTUK ANDA :

Siapa Paymaster Ustaz Sophian?




Dolla Pakai Baju Keramat Tentera

“Kami penat lelah menjalani latihan, tinggal keluarga dan korbankan masa semata-mata nak sarung baju keramat ini. Mereka mudah-mudah nodai uniform kami,” jelasnya lagi.

Reaksi netizen juga tidak kurang hangat. Banyak komen yang menyuarakan rasa ketidakpuasan hati terhadap Dolla, dengan beberapa pengguna media sosial mendesak Kementerian Pertahanan untuk mengambil tindakan tegas.



Dolla Pakai Baju Keramat Tentera

 

“Bagaimana boleh pakai baju tentera dengan gaya seksi seperti itu? Tolong Kementerian Pertahanan ambil tindakan,” antara komen yang mencuri perhatian.

Dolla Pakai Baju Keramat Tentera

 




DISYORKAN UNTUK ANDA :

LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Lebih RM5 Juta Di Jumpai Dalam Safehouse Politikus Berpengaruh, Siapa Dia?



 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker