England panggil Solanke, Palmer kembali perkuatkan pasukan

England panggil Solanke, Palmer kembali perkuatkan pasukan

England panggil Solanke, Palmer kembali perkuatkan pasukan
PemainTottenham Hotspur’s Dominic Solanke. Foto Reuters

London: Dominic Solanke dipanggil semula ke skuad England ps untuk perlawanan menentang Greece dan Finland, tujuh tahun selepas memperoleh satu-satunya cap antarabangsa, selain Cole Palmer dan Jude Bellingham yang juga kembali.

Harry Maguire dan Marcus Rashford dari Manchester United tidak tersenarai, manakala pemain tengah Tottenham, James Maddison juga diketepikan pengurus sementara Lee Carsley untuk perlawanan Liga Negara-Negara itu.

Solanke hanya mempunyai satu cap antarabangsa, yang diperoleh semasa menentang Brazil pada tahun 2017, tetapi sejak menyertai Tottenham daripada Bournemouth pada bulan Ogos, dia menarik perhatian dengan menjaringkan gol dalam tiga perlawanan terakhirnya.



Palmer yang sedang berada dalam prestasi terbaik, Phil Foden, Jude Bellingham, Kyle Walker, dan Ollie Watkins kembali ke skuad selepas terlepas perlawanan bulan lepas menentang Ireland dan Finland.

Bagaimanapun, pemain Crystal Palace, Eberechi Eze, tidak dipanggil kali ini selepas permulaan musim yang mengecewakan.


DISYORKAN UNTUK ANDA :

Pergeseran UMNO Dengan DAP Boleh Membawa Padah




 

“Dom adalah pemain yang saya kenali dengan baik kerana pernah bekerja dengannya sebelum ini. Dia hampir dipanggil untuk skuad terakhir tetapi cedera sebelum pemilihan.

“Dia bermain sangat baik di Bournemouth dan kini dia membawa prestasi itu ke Spurs. Dia mempunyai banyak ciri yang sangat saya sukai,” kata Carsley.

Palmer menarik diri daripada kem England yang lalu akibat kecederaan tetapi kembali selepas menjaringkan lima gol dalam dua perlawanan terakhirnya untuk Chelsea.



“Saya sudah mengenali Cole selama beberapa tahun dan melihat bagaimana dia berkembang.

“Setiap cabaran yang diberikan kepadanya, dia tangani dengan baik, dia tidak terlalu tinggi atau terlalu rendah. Sangat bagus melihat dia bermain dengan baik,” kata Carsley.

Pengurus sementara itu juga berkata ia adalah cabaran untuk mengimbangi limpahan bakat serangan, dengan Palmer, Foden, dan Bellingham dalam skuad 25 itu.

 




DISYORKAN UNTUK ANDA :

LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Tidak mengejutkan jika PAS “Go Solo” pada PRU16.



 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker