Skuad bola sepak wanita Sabah sasar 8 terbaik Asia

Skuad bola sepak wanita Sabah sasar 8 terbaik Asia

Skuad bola sepak wanita Sabah sasar 8 terbaik Asia
SHAHELMEY (memakai kot, 10 dari kanan) bersama pemain dan pengurusan pasukan wanita Sabah FA yang berlepas ke China dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), hari ini. FOTO SAFA

Kota Kinabalu: Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA) meletakkan harapan untuk melihat skuad bola sepak wanita Sabah FA membawa nama Malaysia memasuki kumpulan lapan teratas bola sepak Asia.

Presidennya, Datuk Shahelmey Yahya berkata, tidak mustahil skuad bimbingan Justin Ganai itu mampu mencipta kemenangan pada aksi peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Wanita AFC (AWCL) 2024 di Wuhan, China.

Katanya, kesungguhan ditunjukkan mereka dalam pusingan awal di Stadium Likas sebelum ini membuktikan kehebatan skuad wanita untuk mengulangi kejutan pada kejohanan yang bermula 3 Oktober hingga 9 Oktober itu.



“Untuk peringkat kumpulan di Wuhan ini, ada empat negara, satu daripadanya adalah Malaysia yang diwakili pasukan wanita Sabah FA.

“Sekiranya mereka dapat memenangi satu daripada tiga perlawanan di Wuhan ini, maka itu akan melayakkan mereka ke peringkat seterusnya iaitu kumpulan lapan teratas bagi peringkat Asia.

 


DISYORKAN UNTUK ANDA :

Muhyiddin harus undur segera demi selamatkan Perikatan Nasional




“Jadi, selaku Presiden SAFA, saya amat berbangga dan gembira melihat prestasi pasukan wanita kita yang pada tahun lalu menjuarai peringkat kebangsaan dan tahun ini melayakkan diri mereka di peringkat AFC.

“Sekiranya mereka dapat layak ke peringkat lapan teratas, itu adalah satu pencapaian yang begitu baik sekali,” katanya selepas menemui pemain pasukan wanita Sabah FA yang berlepas ke Wuhan China di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) petang tadi.

Mereka dijadual bertemu kelab wanita dari China, Korea Selatan dan Emiriah Arab Bersatu (UAE) bermula 3 Oktober hingga 9 Oktober ini.



Skuad bola sepak wanita Sabah sasar 8 terbaik Asia

 


DISYORKAN UNTUK ANDA :

LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Menjelang PRU16 Perikatan Nasional mungkin sudah bubar.



Netizen Mahu Pinjam Wang?

Gelagat Mesra Fasha Sandha & Nora Danish, Curi Perhatian Netizen! [VIDEO]



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker