Sedia peluang pekerjaan kepada atlet, bekas atlet Perlis

Sedia peluang pekerjaan kepada atlet, bekas atlet Perlis

Sedia peluang pekerjaan kepada atlet, bekas atlet Perlis
WAN Zikri Afthar (tengah, bertopi putih) bergambar bersama atlet Sukma Perlis yang memenangi pingat di temasya Sarawak 2024. FOTO AIZAT SHARIF

Kangar: Kerajaan negeri Perlis mencari mekanisme terbaik bagi menyediakan peluang pekerjaan buat atlet atau bekas atlet di negeri itu untuk berkhidmat bersama agensi kerajaan negeri.

Exco Pembangunan Belia dan Kemajuan Sukan Perlis, Wan Zikri Afthar Ishak berkata, pihaknya sedang memperhalusi cara serta mengadakan perbincangan secara mendalam berhubung cadangan itu bersama agensi kerajaan di negeri itu.

“Inisiatif ini sudah dijalankan menerusi perbincangan dan perancangan menerusi kerjasama dengan agensi berkaitan seperti Majlis Perbandaran Kangar (MP Kangar).



“Kita melihat langkah yang cuba dilaksanakan ini antara usaha bagi menghargai peranan atlet yang membawa panji dan nama negeri ini dalam kejohanan atau temasya sukan.”Kita cuba cari jalan terbaik supaya ada situasi ‘menang-menang’ apabila kerajaan negeri dapat membantu atlet ini dengan menyediakan peluang pekerjaan.

“Pada masa sama, perkara ini masih memerlukan perbincangan mendalam bersama agensi kerana kita tidak mahu buat pengumuman mengenai perkara ini, tapi tiba-tiba kemudian terpaksa tarik balik,” katanya selepas menghadiri Program MP Kangar Hargai Pemenang Pingat Sukan Malaysia (Sukma) 2024 di Kompleks Dewan Undangan Negeri (DUN) Perlis, hari ini.

 


DISYORKAN UNTUK ANDA :

Muhyiddin harus undur segera demi selamatkan Perikatan Nasional




Sebagai pihak berkuasa tempatan (PBT) tunggal di negeri itu, MP Kangar melihat atlet kelahiran negeri itu yang cukup berbakat serta mempunyai potensi besar wajar diberikan perhatian.

Sedia peluang pekerjaan kepada atlet, bekas atlet Perlis

 




DISYORKAN UNTUK ANDA :

LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Menjelang PRU16 Perikatan Nasional mungkin sudah bubar.



Netizen Mahu Pinjam Wang?

Gelagat Mesra Fasha Sandha & Nora Danish, Curi Perhatian Netizen! [VIDEO]



 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker