Final Piala FA: Menang atau kalah, Johor tetap beri cuti peristiwa

JOHOR BAHRU – Walau apa pun keputusan perlawanan antara Johor Darul Ta’zim (JDT) menentang Selangor FC dalam pentas akhir Piala FA, Sabtu ini, tanggal 25 Ogos (Ahad) diisytiharkan sebagai cuti peristiwa di seluruh rakyat di negeri ini.

Berita menggembirakan itu diumumkan oleh Menteri Besar, Datuk Onn Hafiz Ghazi menerusi satu hantaran di Facebook rasminya sebentar tadi.

Menurut Onn Hafiz, pengisytiharan hari cuti peristiwa itu turut mendapat perkenan Pemangku Sultan Johor, Tunku Mahkota Ismail yang juga merupakan pemilik kelab JDT.



Sehubungan itu, Onn Hafiz mengajak rakyat di negeri ini membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) bagi memberikan sokongan tak belah bahagi buat skuad Harimau Selatan yang memburu kejuaraan Piala FA buat tiga tahun berturut-turut.

“Kerajaan negeri memutuskan untuk mengisytiharkan hari Ahad (25 Ogos) sebagai hari cuti peristiwa bagi seluruh rakyat Johor sebagai tanda penghargaan buat ‘Pemain ke-12’ pasukan JDT dalam Piala FA 2024.

“Marilah kita ramai-ramai turun bersama membanjiri SNBJ, Sabtu ini memberikan sokongan padu kepada JDT yang kita sayangi dalam mempertahankan kemenangan Piala FA 2024 ini,” ujarnya.

Menurut Onn Hafiz, JDT telah memenangi Piala FA sebanyak tiga kali iaitu pada 2016 dan dua kali berturut-turut pada tahun 2022 dan 2023.



“InsyaAllah Bangsa Johor, ayuh kita pastikan tahun ini JDT mempertahankan kejuaraan untuk mencipta rekod hatrik kemenangan Piala FA,” katanya

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Pelarasan gaji penjawat awam: Ini perkara penting yang anda perlu tahu

Peniaga tempatan bengang Penguatkuasa MPAJ tutup mata dengan peniaga ‘import’ tanpa lesen (Video)



‘Owner’ Raja Lawak sahkan cerita Mamat Sepah (Video)

Penunggang motosikal terlampau, lempar ‘hammer’ tengah jalan (Video)



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker