Kenapa promosi kursus Bible depan Surau Warisan Melaka?

Kenapa promosi kursus Bible depan Surau Warisan Melaka?

MELAKA – Masyarakat dikejutkan dengan penularan kegiatan yang didakwa mempromosi aktiviti berkaitan agama Kristian di depan Surau Warisan, berhadapan Bangunan Stadthuys, Banda Hilir di sini sejak semalam.

Ia selepas video berdurasi 16 saat memaparkan tiga individu membuka reruai untuk mempromosikan kursus percuma Bible yang dipercayai dianjurkan Ahad lalu.



Berdasarkan video yang dirakam pengayuh beca itu, dia mempersoalkan apakah niat dan kewajaran kumpulan itu membuka reruai mempromosikan Bible di hadapan surau pelancongan ikonik Melaka itu.

Tinjauan di ruang video mendapati, ia mendapat lebih 1,000 perkongsian dan 1,400 komen meminta pihak berkuasa menyiasat perbuatan yang seolah-olah mahu mencabar Islam sebagai agama rasmi negara.

MalaysiaGazette sudah mendapatkan komen daripada Majlis Agama Islam Melaka sejak semalam namun masih belum mendapat sebarang reaksi sehingga hari ini.

Bagaimanapun, difahamkan, Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah sudah mengambil tindakan terhadap individu berkenaan dan melakukan pemantauan dari semasa ke semasa. MG



Kenapa promosi kursus Bible depan Surau Warisan Melaka?

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Presiden NGO kutip dana Palestin ditangkap khalwat



70,000 kondom tak cukup, Olimpik jadi gelanggang lampias nafsu

Rider lelaki digoda pelanggan



Ini cara jurulatih ajar pemain bola sepak wanita?



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker