Bilik sewa terbakar, 2 beradik maut

Ibu dalam keadaan kritikal.

Bilik sewa terbakar, 2 beradik maut

Dua beradik maut manakala ibu mereka kritikal selepas bilik sewa didiami musnah dalam kebakaran di Banda Hilir, Melaka tengah hari tadi.

Ketua Polis Melaka Tengah, Christopher Patit, berkata mangsa yang maut dikenali sebagai Nuralia Karisa Abdullah, 12, dan Nur Riaisha Zahra, berusia dua tahun.



Menurutnya, kedua-dua mangsa disahkan meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Melaka (HM) manakala ibu mereka, Azliha Ngah Ariffin, 40, masih kritikal di hospital sama.

“Polis menerima panggilan mengenai kebakaran itu pada 1.32 tengah hari daripada pemilik kedai pelekat dan bilik sewa itu yang berusia 41 tahun.

“Pemilik kedai menyedari kebakaran tingkat atas kedainya kira-kira 1.30 tengah hari dan terus menghubungi bomba.

“Pasukan bomba terdiri daripada dua pegawai dan 38 anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bukit Katil, BBP Jalan Kubu dan BBP Ayer Keroh dengan tiga jentera dan sebuah jentera Aerial Ladder Platform (ALP),” katanya dalam kenyataan hari ini, menurut Berita Harian.



Christopher berkata, siasatan awal saksi iaitu sepasang suami isteri menyedari kebakaran itu apabila asap tebal memasuki ruang bilik mereka di tingkat dua.

Katanya, mangsa terus keluar bersama isterinya untuk menyelamatkan diri dan dihantar ke HM untuk rawatan dan dilaporkan stabil.

“Tiga beranak itu yang terperangkap dalam sebuah bilik di tingkat tiga (Lot 3-27) dikeluarkan oleh anggota bomba dalam keadaan tidak sedarkan diri sebelum dikejarkan ke HM.

“Bagaimanapun, dua beradik itu disahkan meninggal dunia, manakala ibu mereka masih kritikal,” katanya. FMT



Bilik sewa terbakar, 2 beradik maut

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Harith Iskandar, Dr Jezamine bercerai



Nonny Nadirah buat hal,berkemban sambil menari pula

Mana peminat kami, seru Man Raja Lawak



Hajah Amy Mastura, Alhamdulillah



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker