Selepas Sultan Sharafuddin murka, MFL kurangkan denda Selangor FC

Selepas Sultan Sharafuddin murka, MFL kurangkan denda Selangor FC

Liga Bola Sepak Malaysia (MFL) mengurangkan denda dikenakan terhadap Selangor FC kepada RM60,000, sehari selepas Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah menyatakan rasa murka dan kecewa dengan hukuman asal.

Dalam kenyataan, MFL turut mengumumkan pemotongan tiga mata bagi aksi Liga Super musim ini dibatalkan manakala penonton turut dibenarkan hadir menyaksikan perlawanan membabitkan Selangor FC menentang Johor Darul Ta’zim (JDT) di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya.



“Pertimbangan semula ini dibuat sebagai menjunjung kasih dan menghormati titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah,” katanya MFL dalam satu kenyataan.

Semalam, Sultan Sharafuddin murka dengan hukuman tidak masuk akal dikenakan terhadap Selangor FC kerana tidak hadir aksi Piala Sumbangsih menentang JDT di Stadium Sultan Ibrahim, bulan lalu.

Baginda menyifatkannya sebagai tidak bertanggungjawab, dibuat tanpa ihsan, tidak berperikemanusiaan, dan tidak mempamerkan keprihatinan terhadap kezaliman yang berlaku

Kelmarin, MFL mengumumkan denda RM100,000 terhadap Selangor FC, bayaran pampasan kerugian ditanggung pasukan tuan rumah JDT dan MFL selain pemotongan tiga mata dalam pertandingan Liga Super 2024-2025.



Selain itu, perlawanan Liga Super melibatkan Selangor FC menentang JDT di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya juga dimainkan tanpa penonton.

Selepas Sultan Sharafuddin murka, MFL kurangkan denda Selangor FC

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Kesilapan Azmin bikin Mahathir berubah hati

Apa kelayakan Siti Nurhaliza sehingga diberi jawatan pakar UMCced?



Sudahlah kalah, lamaran ditolak

Boikot konsert Bruno Mars di Bukit Jalil



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker