Harimau Malaya jadikan Kepulauan Solomon sebagai ‘lauk’ 4-1

KUALA NERUS: Dua jaringan dalam setiap babak membantu skuad Harimau Malaya mengalahkan Kepulauan Solomon 4-1 dalam aksi persahabatan di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, sebentar tadi.

Awal permainan Malaysia yang terlebih dahulu menguji pelawat melalui Stuart Wilkin pada minit ke-10 namun dikejutkan gol pembukaan pelawat seminit kemudian.

Tindakan Ahmad Syihan Hazmi keluar dari kawasannya dihukum Muhammad Ali Mekawir yang bijak melepasi penjaga gol negara itu sebelum bola lorongannya disudahkan Raphael Lea’i.

Tersentak dengan jaringan itu, Harimau Malaya meningkatkan serangan menerusi rembatan Paulo Josue hasil umpanan Corbin Ong malangnya ditepis keluar pada minit ke-24.

Usaha skuad negara menyamakan kedudukan akhirnya berhasil minit ke-40 setelah bola muntah berpunca hantaran Matthew Davies dari sebelah kanan disambar Josue.

Pemain sayap, Arif Aiman Hanapi kemudian memberi kelebihan 2-1 hasil sepakan penalti dalam masa tambahan babak pertama apabila dia dijatuhkan pemain lawan.

Bersambung separuh masa, skuad negara terus memimpin permainan dengan percubaan berturut-turut Arif Aiman, Josue serta Wilkin dalam masa lima minit.

Memasuki minit ke-77, pemain gantian, Safawi Rasid yang menerima hantaran Lee Tuck bijak melakukan voli untuk menjadikan kedudukan 3-1 buat pasukan negara.

Tuck kemudian melengkapkan kebangkitan 4-1 hasil sepakan leret dari dalam kotak penalti pada minit ke-90 sekaligus menceriakan lebih 12,000 ekor Harimau Malaya.

Kedudukan itu kekal sehingga pengadil Vietnam, Ngo Dyu Lan meniupkan wisel penamat untuk mengesahkan kemenangan dalam pertemuan pertama dengan negara di ranking 134 dunia itu. – UTUSAN

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Pemain Piano Malaysia, Cathryn Li tak sengaja tayang duit simpanan RM40 juta

Saya Nak Sangat Expose Artis Hamilkan Saya Tapi….

Tetamu jerit suruh Janna dan Dini ‘Kiss’, fahamlah kenapa Ustaz Wadi balik

Awal Ashaari cari penyakit upload video Ameera tonggek

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker