Adam Adli sah berdepan Fahmi Zainol rebut jawatan Ketua AMK

Aktivis pelajar, Adam Adli Abdul Halim, hari ini secara rasmi menawarkan diri untuk bertanding bagi jawatan ketua Pemuda PKR (AMK) dalam pemilihan parti itu tidak lama lagi.

Untuk persaingan itu Adam berpasangan dengan exco AMK Perak, Muhammad Kamil Abdul Munim sebagai salah seorang regunya yang bernaung dalam gabungan dinamakan sebagai Seangkatan.

“Pasukan penuh yang terdiri daripada tiga orang calon naib ketua dan 20 orang calon exco AMK serta lima teras Seangkatan yang bakal dijadikan prinsip dan panduan menggerakkan kempen kali ini akan diumumkan dalam kenyataan bersama melalui majlis berasingan tidak lama lagi,” kata mereka dalam kenyataan hari ini.

Sebelum ini Ketua AMK Pulau Pinang, Fahmi Zainol, sudah mengumumkan secara rasmi rancangannya untuk menawarkan diri mengisi tempat yang akan dikosongkan penyandang sekarang, Akmal Nasir.

Fahmi juga mengumumkan pasukannya dengan Adun Rawang, Chua Wei Keat, dipilih sebagai regunya untuk jawatan timbalan ketua.

Adam Adli berkata pemilihan kali ini adalah untuk memperkukuh kekuatan AMK selepas berlakunya pengkhianatan yang menyaksikan Pakatan Harapan dijatuhkan di luar pilihan raya, selain tarikh PRU yang kian hampir.

AMK adalah barisan paling hadapan untuk PKR, justeru ia harus bersedia, kukuh, berani, progresif, dan segar.

Kata Adam Adli, bagi menghadapi PRU ke-15, AMK perlu menampilkan tenaga yang paling kuat sebagai pemuka parti dan tunjang utama perjuangan reformasi.

“Untuk mencapai tujuan tersebut bakat-bakat muda, lama dan baru yang mempunyai bukan sahaja cita-cita sebaliknya kesedaran yang tinggi harus diangkat untuk menggalas tanggungjawab memimpin barisan hadapan parti iaitu AMK. Inilah cabaran yang harus kita sahut,” katanya.

Adam Adli dan Kami juga berharap pemilihan parti kali ini dapat berlangsungd engan penuh harmoni dan semangat persaudaraan.

 

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Pensyarah hina pelajar B40 tak mampu beli laptop (Video)

Rupanya Patung Seks, Penduduk Kampung Digempar Mayat Dalam Tong Sampah [VIDEO]

Mentaliti ‘toksik’, kelas rendah! TMJ kritik siapa?

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker