Anak bongsu pengasas Dnars Skincare pilih tinggal bersama kakak

Anak bongsu pengasas Dnars Skincare pilih tinggal bersama kakak

KOTA BHARU: Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini membenarkan anak bongsu pengasas kosmetik Dnars Skincare, Qaseh Khadija Ahmad Rizal Shah tinggal bersama kakak, nenek dan ibu saudara.

Keputusan itu dibuat oleh Hakim Zaini Sulaiman, selepas Qaseh Khadija, 10, menerusi sesi pertanyaan di kamar memilih untuk tinggal bersama kakak, Irdiena Hakim Jasman, 20, nenek, Khatijah Mirdin, 71 serta ibu saudara, Faradilla Rohban Ahmad, 36,



Peguam yang mewakili plaintif, Naimah Saupi, berkata prosedur hari ini dibuat berdasarkan permohonan pihak plaintif yang memohon mahkamah memerintahkan defendan kemukakan Qaseh Khadija bagi pertanyaan di kamar hakim.

“Keputusan agak mengejutkan apabila Qaseh Khadija memilih untuk tinggal bersama kakak, nenek serta ibu saudaranya di kediaman ibunya, Allahyarham Faziani Rohban Ahmad di Pasir Pekan.

“Kediaman itu sudah serasi dengan Qaseh Khadija di mana mereka membesar sejak kecil di rumah berkenaan.

“Kini hak penjagaan Qaseh Khadija sudah berpindah kepada kakak, nenek serta ibu saudaranya dan kita akan mengadakan perbincangan dengan peguam defendan berhubung hak lawatan. Mereka masih boleh berjumpa seperti sedia kala dan kita tidak mahu silaturahim antara anak dan bapa terputus.



“Alhamdulillah keputusan hari ini satu rahmat buat keluarga plaintif,” katanya ketika dihubungi.

Media sebelum ini melaporkan, anak perempuan pengasas kosmetik Dnars Skincare memfailkan tuntutan hadhanah terhadap adik bongsunya di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, hari ini.

Tuntutan itu dibuat oleh Irdiena Hakim Jasman, Khatijah dan Faradilla Rohban sebagai plaintif yang diwakili peguam, Naimah dan Shaharuddin Mohamed, manakala Ahmad Shah Rizal Ibrahim, 46, sebagai defendan.

Mereka memfailkan tuntutan hadhanah (hak lawatan, bermesra dan bermalam) terhadap Qaseh Khadija yang juga adik bongsu kepada Irdiena Hakim.



Sementara itu, Irdiena Hakim meluahkan rasa syukur apabila adiknya membuat keputusan untuk tinggal bersamanya.

“Tiada kata-kata yang dapat saya gambarkan apabila selepas beberapa tahun dipisahkan dengan adik, akhirnya Qaseh Khadija memilih untuk tinggal bersama saya.

“Sebaik Qaseh Khadija membuat keputusan, saya terus berlari memeluk Qaseh Khadija di kamar hakim kerana terlalu gembira,” katanya. BH



Anak bongsu pengasas Dnars Skincare pilih tinggal bersama kakak

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Qistina Raisah Mahu Puteri Balqis Cerita Hal Sebenar



Kami bukan ramas punggung pun – Aliff Syukri

Pengacara terkenal pilih untuk ‘Free-Hair’ sambut ulang tahun ke-39



Hanya kerana iPhone, wanita muda sanggup jadi pelacur online

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker