Jangan berkasar terhadap rakan kita, kata Hadi

PAS membawa agenda perpaduan ummah bagi menghalang perpecahan yang kini merupakan masalah dihadapi umat Islam, kata Presiden PAS Abdul Hadi Awang.

Abdul Hadi berkata demikian sehari selepas Umno membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Bersatu.

“Ummah yang dimaksudkan ialah umat Islam dan juga kalangan bukan Islam yang tidak ekstrem. Inilah agenda perpaduan kita.

“Maka jangan kita berkasar terhadap rakan kita. Sebaliknya kita mesti menjalinkan hubungan bersaudara dan berukhuwah sesama kita.

“Jangan pula kita menjadi sebab berlakunya perpecahan. Bersabar dan jadilah pendamai,” katanya dalam satu catatan di Facebook semalam.

Umno untung jika bercerai dengan PPBM, kata penganalisis

Ahli Parlimen Marang itu tidak menyebut secara khusus siapa yang dimaksudkannya dalam mesej tersebut.

Namun kenyataan Abdul Hadi itu hadir selepas perhimpunan agung Umno baru-baru ini memutuskan bahawa parti itu tidak akan meneruskan kerjasama dengan Bersatu.

Perwakilan Umno juga menyerahkan kepada kepemimpinan tertinggi parti untuk memutuskan bilakah ia akan menarik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional.

Abdul Hadi hadir dalam perhimpunan itu tetapi enggan menjawab pertanyaan media ketika ditanya mengenai ucapan dasar Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi mengenai keputusan menamatkan kerjasama dengan Bersatu.

Beberapa menteri daripada Umno bertemu Muhyiddin

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker