Al-Fatihah: Kanak-kanak Pesakit Leukemia Capai Impian Naik Kereta Peronda Polis Meninggal Dunia

Kepala Batas: Kanak-kanak lelaki yang menghidap leukimia, Mohamad Ammar Dhani Mohd Azuan, 7, yang sebelum ini mencapai impiannya untuk menaiki kereta peronda polis (MPV), meninggal dunia semalam.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor berkata, beliau dimaklumkan Mohammad Ammar Dhani meninggal dunia kira-kira jam 6 petang di rumah keluarganya di Bakar Kapor, Penaga di sini.

 

“Jenazah kanak-kanak yang menghidap kanser tahap empat itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Masjid Bakar Kapor, Penaga, kira-kira jam 10 pagi ini,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Pada 22 Januari lalu, impian Mohamad Ammar Dhani untuk menaiki MPV menjadi kenyataan apabila dibawa meronda di sekitar kawasan berhampiran Ibu Pejabat Polis Daerah SPU sambil diiringi Noorzainy.

Kanak-kanak itu yang menghidap kanser darah sejak berusia dua tahun dan bercita-cita menjadi anggota polis dibawa bersiar-siar selama 10 minit sejauh kira-kira dua kilometer dengan MPV jenis Honda Civic.-HM

Pasangan dicekup, larikan MPV polis

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker