Anggota polis mesej wanita ajak berkenalan selepas tahan di sekatan jalan disiasat – PDRM

 

Polis sedang menyiasat berhubung kejadian seorang anggota polis yang dikatakan mengambil maklumat peribadi seorang wanita di sekatan jalan sebelum mengirim mesej untuk “berkenalan”.

Dalam ciapan di Twitter, akaun rasmi polis, @PDRMsia membalas ciapan yang dikirim akaun @nnnadzifah, yang menceritakan kejadian itu.

“Salam hormat saudari. Kami mengambil maklum isu tular ini. Pohon saudari nyatakan hari, waktu dan lokasi tepat sekatan jalan raya yang dimaksudkan bagi tujuan semakan lanjut kami. Terima kasih,” tulis ciapan balas akaun Twitter polis itu.

Wanita itu sebelum ini menceritakan bahawa dia ditahan di sekatan jalan di mana seorang anggota polis yang bertugas menahannya dan mencatat maklumat peribadinya termasuk nombor telefon.

Selepas memaklumkan dia hendak pergi membeli barang, dia dibenarkan beredar. Namun, menurutnya, dia kemudian dihubungi oleh seseorang yang mendakwa merupakan anggota polis yang menahannya di sekatan jalan tadi.

Bertanya kenapa dia dihubungi, balasan yang diterima adalah: “Sajalah, nak kenal, boleh?”

 

 

Dalam ciapan berasingan, @nnnadzifah berkata dia tidak menyangka ciapannya sebelum ini mendapat perhatian sehinggan diulang ciap lebih 15,000 kali, termasuk oleh wanita lain yang berkongsi pengalaman peribadi mereka dengan anggota polis atau orang lain yang didakwa bertindak seumpamanya.

“Saya tidak menyangka perkara ini akan menjadi seserius ini.

“Saya tidak memadam (ciapan sebelum ini) kerana saya ingin memberikan maklumat untuk PDRM dari pengalaman orang lain (yang mereka kongsi melalui ciap balas)” katanya.

“Orang ramai boleh berhenti menanda PDRM kerana mereka menyedari perkara ini dan mereka sedang menyiasat,” katanya.

Namun, ada juga orang lain yang mempertahankan tindakan itu sebagai keikhlasan anggota polis itu berkenalan dengan wanita berkenaan.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker