Sultan Selangor bimbang kes Covid-19 setiap hari

Penularan pandemik Covid-19 yang tinggi di Selangor menjadi kebimbangan utama Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah setiap hari.

Perkara itu didedahkan oleh Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin apabila Sultan Sharafuddin sentiasa ingin mengetahui statistik terkini Covid-19.

“Kalau orang dapat menyaksikan bagaimana anda akan panik ketika melihat statistik harian, terutamanya ketika jumlah kes di Selangor meningkat.

“Soalan biasa Tuanku kepada saya setiap hari pada pukul 6.30 petang adalah “ahhh hari ni Selangor berapa ramai?”.

“Jadi, kepada rakyat Selangor dan semua orang di Malaysia, harap maklum bahawa anda semua ada dalam doanya, selalu,” titahnya menerusi laman sosial rasmi Facebook Selangor Royal Office.

Tengku Permaisuri Norashikin bertitah demikian sempena Hari Ulang Tahun Keputeraan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah yang ke-75 hari ini.

Di samping itu, Tengku Permaisuri Norashikin turut berkenan berkongsi, Sultan Sharafuddin sering menitahkan bahawa pandemik Covid-19 itu diibaratkan satu ‘wake-up call’ untuk kita selalu bersyukur, hidup sederhana dan saling mendoakan serta paling penting adalah tetap bersatu.

“Tahun ini jelas berbeza dengan tahun-tahun sebelumnya kerana tidak ada perayaan yang akan diadakan pada hari istimewa anda.

“Orang yang berisiko dan kesejahteraan mereka selalu menjadi keutamaan anda sejak bermulanya wabak ini.

“Bagaimana Tuanku begitu prihatin terhadap kesan terhadap rakyat telah menyentuh banyak hati. Peringatan dan sokongan berterusan anda kepada barisan hadapan dan pihak berkuasa menunjukkan bahawa anda benar-benar mengambil berat dan menghargai setiap jiwa,” titahnya.

Tengku Permaisuri Norashikin turut mendoakan kesihatan dan dilanjutkan usia kepada Sultan Sharafuddin serta dapat memerintah negeri dengan adil dan saksama. -K! ONLINE

https://mykmu.net/2017/05/14/sultan-selangor-ingatkan-speaker-perlu-berkecuali/

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker