Jika Donald Trump Menang, 4 Artis Popular Hollywood Ini Mahu Pindah Keluar Dari Amerika Syarikat

Share

Amerika Syarikat kini sedang berdebar-debar menunggu keputusan siapakan bakal Presiden 2020-2024.  Joe Biden dan Donald Trump kini sedang berentap merebut jawatan ini. Sementara itu, beberapa pelakon Hollywood secara terbuka telah menyuarakan pilihan mereka dan ada yang tidak menyukainya sekiranya Donald Trump terpilih untuk kali kedua.

Bukan hanya tidak suka, beberapa selebriti telah mengancam untuk berpindah keluar dari Amerika Syarikat sekiranya Trump dipilih semula.

Antaranya ialah penyanyi popular John Legend dan Chrissy Teigen. Rupa-rupanya ramai selebriti lain yang berhajat perkara yang sama. Siapa mereka?

Dipetik dari PageSix, berikut beberapa selebriti Hollywood yang mengancam untuk keluar dari Amerika sekiranya Donald Trump dilantik semula sebagai Presiden.

1.Bruce Springsteen

Bruce Springsteen adalah penyanyi lagenda Amerika yang terkenal dengan lagu I’m On Fire. Sebenarnya Bruce Springsteen adalah anti-Donald Trump. Dia bahkan mengatakan bahawa dia akan tinggal di Australia jika Trump terpilih semula.

“Sekiranya Trump dipilih semula, dan dia tidak akan terpilih; Aku menganggap sekarang dia akan kalah. Sekiranya secara kebetulan dia terpilih, sampai jumpa di pesawat seterusnya, ”kata Bruce Springsteen.

2.Ricky Martin

VIA New York Daily News

Ricky Martin menjadi terkenal dalam dunia muzik di Amerika Syarikat berkat lagu Livin La Vida Loca pada tahun 1999. Hingga kini, Ricky Martin dikenali sebagai Raja Muzik Latin. Sejak pilihan raya Presiden AS 2020, Ricky adalah salah seorang yang menyokong Joe Biden. Bahkan dia dan pasangannya, Jwan Yosef, berfikir untuk meninggalkan Amerika jika Trump dipilih semula.

“Kami mempunyai rancangan seperti kami mungkin meninggalkan negara ini, tetapi kami tidak. Kita harus tinggal di sini dan kita harus memperjuangkan hak kita dan apa yang kita percayai. Saya telah lama menyokong Biden. Saya rasa dia satu-satunya pilihan yang kita ada dan dia hebat dalam politik sepanjang hidupnya. Inilah masanya. Kita semua harus bersatu dan bersuara mengenai perjalanan negara ini, “kata Ricky Martin.

3.Tommy Lee

VIA Ultimate Classic Rock

Bekas pemain drum untuk kumpulan rock Motley Crue, Tommy Lee, telah lama dikenali sebagai anti-Donald Trump. Bekas suami Paula Anderson telah secara terbuka mengkritik Donald Trump sebelum ini. Pada pilihan raya 2020, Tommy Lee berjanji  akan kembali ke kampung halamannya, Greece atau salah satu wilayah Britain jika Trump terpilih kembali.

“Hai, saya bersumpah jika itu berlaku (Trump terpilih semula) maka saya akan ke England. Saya keluar dari sini. Saya akan kembali ke kampung halaman saya ke Greece dan membeli rumah di salah satu pulau, ”kata Tommy Lee.

4.John Legend dan Chrissy Teigen

VIA InStyle

Pasangan romantis yang berkahwin pada tahun 2013, John Legend dan Chrissy Teigen, adalah antara selebriti yang telah mengancam untuk meninggalkan Amerika sekiranya Donald Trump dilantik semula sebagai Presiden. Penyanyi All of Me menyifatkan kepimpinan Donald Trump memalukan. Namun, John Legend dan Chrissy Teigen tidak menyebut negara tujuan mereka.

“Kami dilahirkan dan dibesarkan di sini, semua keluarga ada di sini. Ia sukar untuk ditinggalkan. Tapi aku tak tahu apa yang harus dilakukan jika kamu memiliki pemimpin yang cuba untuk menghancurkan demokrasi (Donald Trump), ”kata John Legend yang juga mewakili isterinya, Chrissy Teigen.

Kredit: Murai.my

5 Kisah Ketagihan Seks Selebriti Wanita Hollywood Yang Sukar Untuk Dipercayai

Leave a Reply