Trump akan buat kenyataan, dakwa menang besar

Presiden Donald Trump pada awal Rabu mendakwa memenangi pilihan raya Amerika Syarikat (AS) 2020 dan akan membuat kenyataan dalam waktu terdekat, lapor Sputnik.

“Saya akan buat kenyataan malam ini. MENANG! besar,” kata Trump di Twitter.

I will be making a statement tonight. A big WIN!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 4, 2020
Trump turut menuduh Demokrat cuba merampas keputusan pilihan raya.

“Kami tidak akan pernah biarkan mereka lakukannya. Undi tidak dapat diberikan setelah undian (tinjauan) ditutup!” katanya.

Beberapa minit sebelum itu, pencabarnya dari Demokrat Joe Biden berkata “berada di landasan yang betul” untuk memenangi pilihan raya.

Sementara itu, pihak Twitter meletakkan tanda amaran terhadap kiriman Trump di media sosial itu boleh menimbulkan kekeliruan.

“Sebahagian atau semua kandungan yang dikongsi dalam akaun Twitter mengenai pilihan raya atau proses awam yang lain, boleh dipertikaikan dan mungkin mengelirukan,” kata platform media sosial itu sebagai mengulas mengenai tindakan menyembunyikan mesej berkenaan.

Trump mengejar rapat pencabarnya yang sekarang ini mendahului dengan 237-213, menurut Fox News.

Despite incomplete results from several battleground states that could determine the outcome of the U.S. presidential race, President Donald Trump early on Wednesday proclaimed victory over Democratic challenger Joe Biden.

“Frankly, we did win,” Trump told supporters at the White House.

But election results from some battleground states, including Pennsylvania, Wisconsin, Michigan and Georgia, were still not clear and projections from major networks and Edison Research showed Trump still short of the 270 electoral votes need to win re-election.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker